gisteren heeft mijn dochter (9 jaar) de diagnose Hyperlaxiteit gekregen. Welke oefeningen kunnen we thuis kunnen doen? Zie toelichting.
Wil samen met mijn dochter de oefeningen doen omdat ik hetzelfde blijk te hebben (het is erfelijk).
Ik weet dat het niet over gaat, maar we mogen graag melig doen met onze capriolen en slappe ledermaten, dus wil graag van de 'nood' en deugd maken. ;-)
We gaan snel door onze enkels, benen zijn snel moe, en onze rug is een kwetsbaar punt.
Welk oefeningen zijn er om samen te doen om pezen, spieren en banden te verstevigen?
Fysio staat op het programma maar voor er nader onderzoek is geweest zijn en daarwerkelijk fysio krijgen en weten welke therapie het meest geschikt is zijn we al snel een hele tijd verder.
Wie o wie heeft er tips en oefeningen voor ons?
Alvast bedankt!
;-)
als we toch aan het gymen en geinen zijn dan kunnen we net zo goed simpele oefeningen doen waar we baat bij hebben zonder de boel te forceren of juist meer uit te rekken.
we GAAN dus ook naar een professional (zoals je zelf al herhaalt in je tekst, daarom duurt het dus ook wat langer dan een weekje) (het is net of ik hier verantwoording afleg zeg...)
(misschien dat het overkwam als bezig willen gaan met iets waarvoor je voor bij een therapeut moet zijn, maar ook dat is niet de opzet) mocht het bitcherig over zijn gekomen:
Pelle, sorry als ik krengerig overkwam dit is niet mijn bedoeling.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.