Welke natuurlijke pijnstillers bestaan er?????
Hallo, ik ben een 23-jarige jongeman en ik kamp al heel lang, daarmee bedoel ik dan bijna zo'n 9 maanden met een chronische keelpijn, de laatste tijd is de pijn is iets wat minder waardoor ik weer voldoende kan eten maar de pijn is er nog steeds.
Ik heb de indruk dat ik vooral een droge keel heb en ook moet ik zeggen dat ik nog een klein amandelrestje heb (rechts) waarvan ik vermoed dat deze ook chronisch ontstoken ofwel chronisch ziek is.
20 maart is het zo ver want dan word ik geopereerd aan mijn neus en keel, de dokter zal mijn neusschelpen verkleinen waardoor ik beter zal kunnen ademen via de neus want naar het schijnt slaap ik regelmatig met mijn mond open en aangezien ik onder het mes ga; heb ik dan vriendelijk voorgesteld of ze dat amandelrestje ook kunnen wegnemen en dat zal dus ook gebeuren.
9 maanden geleden toen de pjin voor de eerste keer begon heb ik 3 verschillende antibioticum kuren gehad waarvan de resultaat soelaas was, het hielp niet! Kort daarna 2 keer corticosteroïden gebruikt, telkens 6 dagen afbouwend (Triamcinolone 4mg) en ik moet zeggen dat hielp maar eens gestaakt kwam de pijn terug.
Gewone Dafalgan en zelfs Dafalgan Forte 3x/dag helpt niet, alleen wat een klein beetje helpt is Ibuprofen 600mg (2 à 3x/dag) maar dat kan en mag ik niet lang gebruiken, slecht voor de maag :S
Ik vroeg mij af of er ook natuurlijke pijnstillers/ontstekingremmers bestaan zoals kruiden of iets dergelijks maar geen chemische producten...?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.