Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Nee, bij jonge volwassenen bedraagt de bloeddruk gemiddeld 120-130 mmHg systolisch en 70-90 mmHg diastolisch.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.pro2move.nl/webwinkel/page_3.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor die is prima.
120 bovendruk en 80 onderdruk is het beste maar aangezien je jong bent mag hij ietsje hoger zijn en is dit geen gevaar of probleem.
bij mij wastie vanmorgen 154 bovendruk 97 onderdruk en 108 mijn hartslag dat is wel iets aan de hoge kant. aangezien ik 22 word kunnen we er wel tegen.
voor bejaarde mensen kan dit wel gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Je bovendruk is iets aan de hoge kant, maar zeker niet hoog of te hoog. Je onderdruk is prachtig, iets lager dan gemiddeld. De bovendruk is erg variabel, en kan heel goed iets hoger zijn geweest bij het meten omdat je bijvoorbeeld zenuwachtig was. Die kan een half uur later weer 115 zijn. De onderdruk zegt het meeste, en wordt nog altijd (hoewel dat enigszins relatief is) als meest belangrijk gezien. Je onderdruk is ook wat minder variabel, dus als die bij een eenmalige meting mooi is, zal ie hoogstwaarschijnlijk in je dagelijks leven ook zo mooi zijn.

Je hebt dus een prima bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima tensie. Je bovendruk is de kracht waarmee het bloed uit de boezems in de kamers wordt geperst en je onderdruk is de kracht waarmee het bloed vanuit de kamers het lichaam in wordt gepompt. Je ideale tensie is 120 - 80. Jouw bovendruk is iets hoger maar dat heeft te maken met spanning. Misschien was je een beetje gespannen zonder het zelf te hoeven merken en het is een momentopname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing