hallo ik heb een tijdje een eetprobleem gehad. Dat is opgelost en ben ik weer normaal gaan eten. Nu is mijn buik zo dik. hoe krijg ik een platte buik?
Buikspieroefeningen helpen maar een klein beetje. Ik heb extreem zwakke buikspieren. Mijn moeder ook maar toen ze een keer in het ziekenhuis lag kon ze het wel. wat doe ik hieraan?
2.8K
2.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk 'eetprobleem' was het, en is het vastgesteld dat je extreem zwakke buikspieren hebt? (door een medisch onderlegd persoon dus) ;-)
een verkeerde houding kan je buik bol maken, en als je eetprobleem eigenlijk een stoornis was (eetzucht) wat is 'opgelost' kan het zijn dat je buik nog dik is of je vel slap na veel afvallen.
als je eetprobleem anorexia was denk ik dat je moet stoppen jezelf voor de gek te houden omdat het kan zijn dat het stiekem toch niet is 'opgelost' (want zo simpel gaat het niet in veel gevallen)
kortom, met deze info is het enkel gokken wat bij jou zou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was extreem lijnen en ik kreeg een aardig platte buik met maar een piepklein vetlaagje nu ik weer ben aangekomen ik ben ook breed gebouwd is mijn buik goed dik. Zwakke buikspieren zit in mijn familie bijna elke vrouw in mijn moeders familie heeft het behalve mijn oudste nicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er overheen maar doordat er feestdagen en heel veel verjaardagen zijn geweest en er aan komen wil ik mijn oude figuur weer terug dus een piepklein vetlaagje op mijn buik
Ritsuka
13 jaar geleden
sta je onder professionele begeleiding?
Wat versta je onder 'oude figuur', voor of tijdens je eetstoornis?
Wat versta je onder 'oude figuur', voor of tijdens je eetstoornis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijdens eetstoornis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwakke buikspieren is echt onzin als familie kwaal, allemaal geobsedeerd door uiterlijk lijkt me logischer.
Zet aub het idee van de dikke buik uit je hoofd, je hebt al problemen gehad met extreem afvallen.
Lees nog eens door wat @eucalypje schrijft aub.
Ga eens langs bij je huisarts voor advies,.die heeft er verstand van en kan evt. bevestigen dat je buikspieren te slap zijn, wat ik betwijfel, maar ik ben geen arts.
Dit is iets wat vaak voorkomt bij meisjes met eet problemen, het ene probleem is opgelost dan komt er een ander.
hoop dat je er wat mee doet, wil je niet ' aanvallen', maar helpen.
Zet aub het idee van de dikke buik uit je hoofd, je hebt al problemen gehad met extreem afvallen.
Lees nog eens door wat @eucalypje schrijft aub.
Ga eens langs bij je huisarts voor advies,.die heeft er verstand van en kan evt. bevestigen dat je buikspieren te slap zijn, wat ik betwijfel, maar ik ben geen arts.
Dit is iets wat vaak voorkomt bij meisjes met eet problemen, het ene probleem is opgelost dan komt er een ander.
hoop dat je er wat mee doet, wil je niet ' aanvallen', maar helpen.
Ritsuka
13 jaar geleden
je had een eetprobleem, nu niet meer, maar toch wil je je figuur terug zoals je tijdens je eetprobleem had?
je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat dit niet gaat lukken. De enige manier om dat figuur terug te krijgen is door weer zo ongezond bezig te gaan met je lichaam, en gezien je ook een kinderwens hebt raad ik je dit streng af. Het is sowieso al slecht voor je, maar door ondergewicht en slechte voeding kun je blijvend onvruchtbaar raken.
je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat dit niet gaat lukken. De enige manier om dat figuur terug te krijgen is door weer zo ongezond bezig te gaan met je lichaam, en gezien je ook een kinderwens hebt raad ik je dit streng af. Het is sowieso al slecht voor je, maar door ondergewicht en slechte voeding kun je blijvend onvruchtbaar raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan deze adviezen heb ik niet zo veel. Ik kan net zo goed weer beginnen met lijnen! Bedankt allemaal voor de dingen die jullie beter denken te weten dan ik. Morgen begin ik weer. gr
Ritsuka
13 jaar geleden
je bent dus nog niet genezen van je eetprobleem..
http://www.proud2bme.nl/ Ik hoop echt dat je professionele hulp gaat zoeken lieve schat. Sterkte.
http://www.proud2bme.nl/ Ik hoop echt dat je professionele hulp gaat zoeken lieve schat. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb echt een buik echt als ik hem nog ietsje pietsje meer uitzet lijk ik wel zwanger! zelfs mijn vriendin dacht dat ze toen ze me buik zag dat ik zwanger was! dan is het toch niet normaal meer. En trouwens jij maakt je toch ook druk om je vetpercentage!
Ritsuka
13 jaar geleden
als ik mijn buik een heel stuk naar voren druk lijk ik ook zwanger.. Dat is bij iedereen zo, gewoon lichtelijk je buik aangespannen houden, dan is het probleem weg.
Ik denk dat je eerder moet kijken naar voeding aanpassen dan helemaal niks meer gaan eten. Misschien heb je wel last van een allergie dat je een opgezette buik krijgt van bijvoorbeeld brood. Dit kun je laten onderzoeken door je huisarts.
Als je mijn vraag over vetpercentage leest, ging het mij er alleen om dat uit een meting in de sportschool een getal kwam, waarvan ik zelf dacht dat het niet klopte. Ik wilde alleen weten of de gebruikte methode juist was.
Ik let ook wel een beetje op mijn vetpercentage, maar ik weet dat die van mij wel ok is wegens mijn voeding en sportschema. Als je wilt kan ik je wel helpen met je voeding, ik ben geen expert, maar ik heb al wel veel geleerd over gezonde voeding.
Ik let ook wel een beetje op mijn vetpercentage, maar ik weet dat die van mij wel ok is wegens mijn voeding en sportschema. Als je wilt kan ik je wel helpen met je voeding, ik ben geen expert, maar ik heb al wel veel geleerd over gezonde voeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou je dat echt willen doen? Maar ik denk dat mijnvader gaat lopen zeuren dat het niet nodig is. Verbrand je ook vet door gezond te eten?
Ritsuka
13 jaar geleden
Door een combinatie van gezond eten en sporten kun je zeker vet verbranden hoor. Ik heb het bij mijzelf gemerkt. Ik heb ongezonde dingen door gezondere alternatieven vervangen en ben meer gaan sporten. Ik kan nu bij mijn heel lichtjes de buikspieren zien als ik aanspan :)
Ritsuka
13 jaar geleden
maar voor vetverbranding is het vooral belangrijk dat je genoeg eet. Als je minder dan 1200 kcal (ongeveer) eet gaat je lichaam juist je vet vasthouden en eerst beginnen met je spieren afbreken. Dat is een overlevingsmechanisme van je lichaam.
Door op regelmatige tijden gezond voedsel te eten, ziet je lichaam dat het veilig is, voldoende voedingsstoffen, en dan kun je dus wat vet kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je me dan helpen met me voeding maar ik ben bang voor mijn vader
Ritsuka
13 jaar geleden
stuur mij anders in PB wat je nu eet op een dag, dan kan ik tips geven hoe je het kunt aanpassen om het gezonder te maken, is dat een idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga over 5 minuten slapen. maar ik heb je een mail gestuurd dus wil je snel terugmailen (bedoel er niks mee)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik (als jongen) vind het leuker als een meis six pack heeft als anorexia figuur, buikspieren kun je trainen! als je wat oefeningen wilt die mij hebben geholpen voor six pack, stuur me dan een PB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
extreem lijnen is geen eetprobleem dat is een eetstoornis.
piepklein vetlaagje geeft m.i. aan het je gewicht ziet als vet (en niet als ander weefsel) slappen buikspieren zijn niet door een arts vastgesteld dus... volgens eigen zeggen heb je nog steeds een piepklein vetlaagje (gefeliciteerd je bent menselijk, de meeste dames hebben meer dan een piepklein vetlaagje) je oude figuur komt terug dus je zoekt weer een manier om af te vallen (aan je brede bouw doe je niets namelijk)
als je je buik dan ook nog ietsjepietsje uitzet (bovenop het ietsje pietsje vetlaagje) lijk je wel zwanger zeg je. je vader zegt ook dat morrelen aan je voeding niet nodig is waarschijnlijk, en ook dat komt niet uit de lucht vallen. (hoe weet je dit overigens?) waarom ben je bang voor je vader, omdat hij het niet aan kan zien dat jij wéér met je eetpatroon aan het klungelen zou gaan? ik weet niet wie je nu voor de gek probeert te houden, maar je staat te trappelen bij het idee dat je op een of andere manier af kan vallen en het kan je niet snel genoeg gaan. neem maar 1 ding van mij aan': je eet'probleem' is nog helemaal niet opgelost, dus zorg ervoor dat het geen stoornis gaat worden want om je daar weer uit te knokken ben je echt wel een aantal jaren bezig (en langer ook als je blijft ontkennen) adviezen over een eetpatroon lossen je probleem niet op, want je gewicht zelf is het probleem niet.
ik hoop dat je kan zien en begrijpen wat we hier allemaal aangeven. en dan nog een tip: oefenigen om je rugspieren te versterken verbeteren je houding en hebben een pos uitwerking op het holle rug/bolle buik effect.
piepklein vetlaagje geeft m.i. aan het je gewicht ziet als vet (en niet als ander weefsel) slappen buikspieren zijn niet door een arts vastgesteld dus... volgens eigen zeggen heb je nog steeds een piepklein vetlaagje (gefeliciteerd je bent menselijk, de meeste dames hebben meer dan een piepklein vetlaagje) je oude figuur komt terug dus je zoekt weer een manier om af te vallen (aan je brede bouw doe je niets namelijk)
als je je buik dan ook nog ietsjepietsje uitzet (bovenop het ietsje pietsje vetlaagje) lijk je wel zwanger zeg je. je vader zegt ook dat morrelen aan je voeding niet nodig is waarschijnlijk, en ook dat komt niet uit de lucht vallen. (hoe weet je dit overigens?) waarom ben je bang voor je vader, omdat hij het niet aan kan zien dat jij wéér met je eetpatroon aan het klungelen zou gaan? ik weet niet wie je nu voor de gek probeert te houden, maar je staat te trappelen bij het idee dat je op een of andere manier af kan vallen en het kan je niet snel genoeg gaan. neem maar 1 ding van mij aan': je eet'probleem' is nog helemaal niet opgelost, dus zorg ervoor dat het geen stoornis gaat worden want om je daar weer uit te knokken ben je echt wel een aantal jaren bezig (en langer ook als je blijft ontkennen) adviezen over een eetpatroon lossen je probleem niet op, want je gewicht zelf is het probleem niet.
ik hoop dat je kan zien en begrijpen wat we hier allemaal aangeven. en dan nog een tip: oefenigen om je rugspieren te versterken verbeteren je houding en hebben een pos uitwerking op het holle rug/bolle buik effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalypje ik HAD een piepklein vetlaagje nu heb ik een vetlaag je moet eerst kijken voordat je wat zegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga bij een huisarts langs of een GGD-post,
Daar kunnen ze je zeggen of je er normaal uitziet.
en of je er wel of niet iets mee moet doen.
1 ding mag namelijk niet gebeuren, dat het eetprobleem zich herhaalt.
Daar kunnen ze je zeggen of je er normaal uitziet.
en of je er wel of niet iets mee moet doen.
1 ding mag namelijk niet gebeuren, dat het eetprobleem zich herhaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw hoort een buik te hebben, een platte buik is niet gezond.
Dat jouw moeder zwakke buikspieren heeft komt, zoals bij veel vrouwen door zwangerschap(pen) waardoor de spieren nogal opgerekt geweest zijn.
Hoe jij ook oefent, een platte buik krijg je niet, dat heeft niets te maken met slappe buikspieren want buikspier oefeningen helpen altijd.
Dat jouw moeder zwakke buikspieren heeft komt, zoals bij veel vrouwen door zwangerschap(pen) waardoor de spieren nogal opgerekt geweest zijn.
Hoe jij ook oefent, een platte buik krijg je niet, dat heeft niets te maken met slappe buikspieren want buikspier oefeningen helpen altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linke12 ga maar lekker aan de slag met Ritsuka. Ik denk dat ze je veel kan leren over gezonde eerlijke voeding. Dat is belangrijk omdat je dan kan leren wat gezond voedsel allemaal inhoud.
Succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.