hallo ik heb een tijdje een eetprobleem gehad. Dat is opgelost en ben ik weer normaal gaan eten. Nu is mijn buik zo dik. hoe krijg ik een platte buik?
Buikspieroefeningen helpen maar een klein beetje. Ik heb extreem zwakke buikspieren. Mijn moeder ook maar toen ze een keer in het ziekenhuis lag kon ze het wel. wat doe ik hieraan?
Wat versta je onder 'oude figuur', voor of tijdens je eetstoornis?
Zet aub het idee van de dikke buik uit je hoofd, je hebt al problemen gehad met extreem afvallen.
Lees nog eens door wat @eucalypje schrijft aub.
Ga eens langs bij je huisarts voor advies,.die heeft er verstand van en kan evt. bevestigen dat je buikspieren te slap zijn, wat ik betwijfel, maar ik ben geen arts.
Dit is iets wat vaak voorkomt bij meisjes met eet problemen, het ene probleem is opgelost dan komt er een ander.
hoop dat je er wat mee doet, wil je niet ' aanvallen', maar helpen.
je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat dit niet gaat lukken. De enige manier om dat figuur terug te krijgen is door weer zo ongezond bezig te gaan met je lichaam, en gezien je ook een kinderwens hebt raad ik je dit streng af. Het is sowieso al slecht voor je, maar door ondergewicht en slechte voeding kun je blijvend onvruchtbaar raken.
http://www.proud2bme.nl/ Ik hoop echt dat je professionele hulp gaat zoeken lieve schat. Sterkte.
Ik let ook wel een beetje op mijn vetpercentage, maar ik weet dat die van mij wel ok is wegens mijn voeding en sportschema. Als je wilt kan ik je wel helpen met je voeding, ik ben geen expert, maar ik heb al wel veel geleerd over gezonde voeding.
piepklein vetlaagje geeft m.i. aan het je gewicht ziet als vet (en niet als ander weefsel) slappen buikspieren zijn niet door een arts vastgesteld dus... volgens eigen zeggen heb je nog steeds een piepklein vetlaagje (gefeliciteerd je bent menselijk, de meeste dames hebben meer dan een piepklein vetlaagje) je oude figuur komt terug dus je zoekt weer een manier om af te vallen (aan je brede bouw doe je niets namelijk)
als je je buik dan ook nog ietsjepietsje uitzet (bovenop het ietsje pietsje vetlaagje) lijk je wel zwanger zeg je. je vader zegt ook dat morrelen aan je voeding niet nodig is waarschijnlijk, en ook dat komt niet uit de lucht vallen. (hoe weet je dit overigens?) waarom ben je bang voor je vader, omdat hij het niet aan kan zien dat jij wéér met je eetpatroon aan het klungelen zou gaan? ik weet niet wie je nu voor de gek probeert te houden, maar je staat te trappelen bij het idee dat je op een of andere manier af kan vallen en het kan je niet snel genoeg gaan. neem maar 1 ding van mij aan': je eet'probleem' is nog helemaal niet opgelost, dus zorg ervoor dat het geen stoornis gaat worden want om je daar weer uit te knokken ben je echt wel een aantal jaren bezig (en langer ook als je blijft ontkennen) adviezen over een eetpatroon lossen je probleem niet op, want je gewicht zelf is het probleem niet.
ik hoop dat je kan zien en begrijpen wat we hier allemaal aangeven. en dan nog een tip: oefenigen om je rugspieren te versterken verbeteren je houding en hebben een pos uitwerking op het holle rug/bolle buik effect.
Daar kunnen ze je zeggen of je er normaal uitziet.
en of je er wel of niet iets mee moet doen.
1 ding mag namelijk niet gebeuren, dat het eetprobleem zich herhaalt.
Dat jouw moeder zwakke buikspieren heeft komt, zoals bij veel vrouwen door zwangerschap(pen) waardoor de spieren nogal opgerekt geweest zijn.
Hoe jij ook oefent, een platte buik krijg je niet, dat heeft niets te maken met slappe buikspieren want buikspier oefeningen helpen altijd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.