In hoeverre hebben vermoeidheid en terugkerende schimmelinfectie te maken met het candida-syndroom?
Ik heb sinds oktober 2009 last van terugkerende vaginale schimmelinfecties. de eerste keer werd ik behandeld met gyno-daktarin maar werd ik halverwege de kuur ongesteld en moest ik maar stoppen van de doktersass, dom natuuelijk, maar is niet terug ts draaien. Vaak kan ik een infectie voorkome, wanneer ik het aal voel komen, door extreem schoon te zijn. Sinds september vorig jaar heb ik last van vermoeidheid. Ik heb verschillende factoren veranderd in de hoop dat dat de oorzaak zou zijn. Uit een bloedonderzoek is niets gekomen. Nu las ik laasts iets over candidasyndroom met als klachten oververmoeidhheid, allergien en terugkerende infecties. Ik heb geen last van allergien. Kan ik nu op eigen initiatief een dieet volgen of moet ik mij eerst laten testen, omdat de symptomen ook voor een andere aandoening kunnen staan? En hoe gaat zon test? Hebben ze dat destijds niet in het bloedonderzoek kunnen zien?
Het zit er een beetje tussenin.
De manieren om het op te lossen kunnen wel zeer alternatief worden. Verder gebruiken goeie alternatieve artsen (ik bedoel daarmee degene die ook geneeskunde gestudeerd hebben en beide kanten kennen) juist geen antischimmelmiddelen.
Als het evenwicht verstoord is kan het klachten opleveren.
"Candida in het bloed aantonen" is wel zeer alternatief, zover ga ik ook niet. Waarom dat dieet?
-Omdat het een gezond dieet is. (degene die ik in mijn hoofd heb)
-Omdat het niks kost.
-Omdat er resultaten mee behaald worden. Zeer lastig de werking wetenschappelijk aan te tonen als je geen tonnen aan euro's voor onderzoek hebt. Gezond eten kan ook iets anders oplossen. Een placebo effect is ook een effect. (vermoeidheid kan (gedeeltelijk) psychologisch zijn en een placebo kan dat genezen)
Schimmel/gisten die groeien in je darmen? Zal moeilijk gaan met de zuurgraad van je spijsverteringssappen. Hier valt niet veel aan te onderzoeken. Maar het blijft altijd een leuke discussie of je mensen zou moeten behoeden voor dit soort vage therapieen. In dit geval een vage therapie voor een vage diagnose. Ik vind van wel. Maar ieder zijn ding!
Dan is het het alternatieve candida gedeelte wat over "minder zichtbare" candida gaat.
En dan is er nog een tussengebied: Hoeveel candida is slecht?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.