Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb net 2 minuten mn adem ingehouden en heb steken en zenuwtrekken, is dit erg?

Ik heb net 2 minuten mijn adem ingehouden en ik heb nu enorme steken in mijn buik en zenuwtrekken in mijn arm. Ik houd nooit mijn adem in en ben best trots dat ik 2 minuten volhield haha. Ik zag allemaal zwarte vlekken dus ik stopte maar. Maar is dit erg?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb toch geen hersenbeschadiging ofzo , dat ik opeens het IQ van een regenworm heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Netjes hoor zonder oefening,
doe dit echter nooit alleen.
Vooral niet onder water, op een veilige plek kan er bijna niks gebeuren.

In de link een uitleg waarom het gevaarlijk is. Dit merk je namelijk niet.

En als je het IQ van een regenworm had zou je deze vraag niet meer kunnen stellen. :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De wereldrecords hangen rond de 6 minuten maar 2 minuten is zeker weten te lang. Buiten dat je het gewoon niet moest doen moet je gewoon rustig gaan zitten, het gaat vanzelf weg. Oorzaak is zuurstof tekort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk, je lichaam heeft zuurstof nodig om te functioneren..
wil je aub nooit meer zo dom zijn om niet te ademen??
(2 min is wel lang dus ik ben ook trots op je :D)
maar het is HEEL slecht, je lichaam zat zonder zuurstof, het moet zich nu weer helemaal herstellen
NIET MEER DOEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor onder water kan je ook je adem inhouden
en 2 min is erg goed te doen
13 jaar geleden
Je zult hier best overheen komen, maar je voelt zelf al dat je lijf bezig is het tijdelijke tekort aan zuurstof te verwerken. Niet meer doen dus, als het niet nodig is.
In de bron lees je meer over zuurstoftekort:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan helemaal geen kwaad. Ik oefende vroeger in bad altijd met adem inhouden. Ik haalde de twee minuten makkelijk.

Dat je zwarte vlekken zag, wil waarschijnlijk zeggen dat je bijna flauwviel. Ook daar ga je niet dood van, want als je het bewustzijn verliest ga je vanzelf weer ademen. En het wil ook niet zeggen dat je hersenen aan het afsterven zijn.

Zie de bronnen hieronder. Nergens wordt gewaarschuwd dat lang je adem inhouden gevaarlijk is, behalve natuurlijk als je het onder water doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing