Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik dan toch bezig ben :P. hoe weet ik of ik iets gebroken heb heb al 2 weken pijn aan me ringvinger en kan hem wel gebruike

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
964

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je vinger kunnen bewegen is in deze wel een belangrijk gegeven. Ook asdrukpijn (drukken op het topje van je vinger en kijken of dit pijn doet) zegt veel over het wel of niet hebben van een breuk.

Wanneer jij je vinger goed kan buigen en geen asdrukpijn hebt is de kans heel klein dat hij gebroken is. Wel heb je er last van en dus is het verstandig om even langs de huisarts te gaan. Waarschijnlijk is je vinger gekneusd. Vervelend, maar er is niets aan te doen.

Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (2)

Als je je vinger nog kan bewegen en buigen is hij waarschijnlijk niet gebroken. Voor de zekerheid kan je even langs het ziekenhuis gaan om een rontgenfoto te nemen.

Hoogstwaarschijnlijk heb jij een spier/band verrekt, en heeft je vinger vooral rust nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter naar de huisarts gaan ter controle. Het is in ieder geval geen gebroken vinger. Als je ringvinger gebroken zou zijn, dan zou je veel pijn hebben en het niet kunnen gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding