Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In de wintermaanden heb ik vaak ontzettende jeuk. In de zomermaanden niet. Hoe kan dat?

Als het weer kouder wordt dan begin ik een onbeheersbare jeuk te krijgen. Vooral als ik warm douche of in bed lig. In de zomermaanden heb ik hier helemaal geen last van. Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Droogte, de lucht is droger door cv. insmeren met bodylotion helpt wel iets

Toegevoegd na 2 uur:
Ook jezelf goed afdrogen voor je je insmeert,water droogt ook uit
13 jaar geleden
Waarschijnlijk droogt je huid uit door de droge lucht. Na het douchen goed invetten helpt, vooral als je de bodylotion op een vochtige huid smeert. Probeer ook niet zo heet te douchen, van heet water droogt je huid ook uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een douche-olie. B.v. van DA of Nivea. Is niet zo duur en je huid droogt hier niet van uit. Nog beter dan bodylotion is olie. Er zijn speciale olies te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de winter is de huid droger en brozer en daardoor ontstaat jeuk. Het wordt mede veroorzaakt door temperatuurverschillen. Buiten is het kou, binnen warm door de verwarming. Droge lucht door cv kan de klachten verhogen. Zelf heb ik in de winter ook meer last van jeuk en droge huid. Insmeren met body lotion of handcreme helpt goed. Het is goed voor de huid en gaat de jeuk tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing