Is er nog een manier om goed uit te rustenen of energie te krijgen naast slapen?
Ik stel deze vraag omdat ik zelfs soms een beetje gek van mezelf word. Ik moet van mijzelf altijd veel en goed presteren. Ik ben 19jaar maar slaap gemiddeld maar 3 tot 6uur per nacht. Ik sta 5dagen per week om 05.00 op, kom 4dagen per week pas 23.30 weer thuis. Ik slaap daarnaast ook slecht. Ik reis ongeveer 25-30 per week. Ik sport 5dagen per week waaronder op zaterdag en zondag. Echt rustdagen heb ik niet. Ik merk dat ik er de laatste tijd echt aan onderdoor ga. Ik heb laatste tijs enorm veel last van pijntjes. Mijn rug doet al tijdje best zeer, merk ook dat er veel spanning in mijn rug zit, heb enorm last van mijn kuit wat gewoon een kleine blessure is. Maar ik kan mijzelf absoluut geen rust gunnen. ben de laatste tijd echt oververmoeid. Ik ga slechter presteren, maar dan krijg ik juist een gevoel dat ik nogmeer moet doen. Mezelf rust geven kan ik dus niet. Ik eet verder gezond. Maar let niet echt bepaald op bepaalde vezels die ik mischien wel moet eten voor meer energie? Ik ben namelijk echt 80uur per week wel druk. Om mijn vraag nog even ter verduidelijken; wat kan ik nog doen om meer energie of rust te krijgen waardoor ik alles beter vol kan houden? Groetjes frank:)
19 jaar, slecht slapen, 80 p/wk druk in de weer, sporten in de weekenden, echt oververmoeid, spanning in de rug, blessure in de kuit... en nog steeds wil jij niet in de gaten krijgen dat je niet langer zo kan doorgaan? Jij vind dat je slecht presteert en je moet van jezelf nog meer doen? Jij kunt jezelf absoluut geen rust gunnen? Ik ga jou geen tip geven. Dat hoeft ook helemaal niet, want jij komt op deze manier vanzelf in een vette burn-out terecht. En dan ga je rust nemen. Ik gok... nog voor je 21e. Sterkte!
In mijn ogen zei je het gewoon lekker duidelijk en je excuses is ook vooral niet nodig. Ik interpreteer het vaak positief. Maar toch bedankt. Ik wil en moet eigelijk inderdaad meet rust creëren (correct geschreven?) maar waaruit vind ik zo moeilijk. En even lekker ontspannen kan ik dus alleen niet in de dag. Maar als mijn dag is afgelopen, en nog maar x-aantal weinig uren te slapen heb, waardoor ik nog minder slaap. Toch nogmaals bedankt voor uw tijd.
;-)
Mijn stiefmoeder doet ook aan yoga. En dat is niks voor mij. Ik erger me dood dat ik dan "niks" doe. Ja ik weet dat dat het nut is van yoga, maar ik ga me daar aan irriteren en kan dat absoluut niet. Ik moet "echt" iets doen. +je als ik kon.
Ik meldde het alleen even omdat het bij mij zeer goed geholpen heeft om meer rust te krijgen.
kortom, je bent de regie kwijt en hebt maar te luisteren naar wat je lijf aangeeft, of je dit nu fijn vind of niet.
je hebt niets te kiezen, je bent gewoon overgeleverd.
(en het duurt wat langer dan een griepje om hiervan te herstellen!!) maar idd, het is een lesje geweest en gun het niemand om pas hier ook een leermomentje of moment van besef door te laten dringen. en het stomme is: elke waarschuwing heb ik weggewuift, overal had ik een antwoord op, een reden waarom ik niet rustiger aan kon doen, en waarom ik het wel zou redden. .... net als jij nu zeg maar.... ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.