Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je (water) drinken voor het bloedprikken?

Mag dit? Ik heb dr laatste dagen heel erg veel last van veel dorst en veel plassen. Mag ik nu water drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Voor een normale bloedprik heerst geen restrictie enkel bij operatieve ingrepen kan er een restrictie worden gegeven dat je nuchter moet blijven, officieel mag dan ook een slokje water niet, dit om de kans op verstikking te verkleinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag water drinken maar dan niet te veel, dit heeft namelijk invloed op je bloedsuikerspiegel. Dus een paar kleine slokjes. Ik neem aan dat je vanwege je klacht (evt diabetes) bloed gaat prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gewoon gaat bloedprikken, mag je gewoon eten en drinken.
Als je een aantal keer op een dag laat prikken, bijvoorbeeld om het suikerverloop in je bloed te bepalen (kan even niet op de naam komen van zo'n reeks), moet je de eerste keer nuchter zijn. Ik weet alleen niet of je dan ook geen water mag drinken. Maar dan heb je als het goed is informatie meegekregen over hoe het gaat.
ALs je veel dorst hebt en veel plast, is het in ieder geval goed om te laten controleren op diabetes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er niet duidelijk gezegd is dat je nuchter moet zijn of dat je niet mag eten dan wel niet mag drinken mag je gewoon eten en drinken. Weet je dat niet zeker dan kun je het beste contact opnemen met degene die dat bloedonderzoek heeft aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als bloedprikken voor je suikerbloedspiegel bepalen zijn dan je mag niet eten en wel drinken water en thee zonder suiker en als ze voor andere onderzoeken zijn dan kun je gewoon eten en drinken en voor zekerheid bespreek met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing