waar komt die constante spierpijn vandaan?
Sinds mijn ongeval vier jaar terug heb ik bij momenten overal pijn. De pijn verergert niet zozeer bij het bewegen, wel als ik op mijn spieren druk. Tegelijk voel ik een rare soort tinteling in mijn onderste halswervel (die wervel die zo wat uitsteekt bij iedereen, soms ook "levensknobbel" genoemd).
Het is niet altijd, soms wordt het erger, soms voel ik bijna niets. Warmte doet goed, koude maakt het erger. Vandaag was het bv. heel erg omdat ik de hele tijd buiten gewerkt heb. Op een bepaald moment moest ik iets omhoog houden en kon dit niet volhouden door de pijn in mijn vingers.
Vaak heb ik ook een stijfheid, of kan ik bijna niet gaan 's ochtends omdat mijn voeten zo'n pijn doen. In de loop van de dag, als ik meer beweeg, betert dit wel. Soms krijg ik ook krampen, bv. mijn teen die tijdens de yoga plots in een kramp gaat, of mijn hand die bij het schrijven plots verkrampt.
Mijn dokter zegt dat dit gewoon ook met ouder worden te maken heeft, maar dat lijkt me gek. Hij verwees mij naar de kine, dat doet wel deugd op het moment zelf maar genezen doet de behandeling me niet eerlijk gezegd
Iemand een tip?