Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan dit zijn? Lees beschrijving. Hoofdpijn, zicht valt weg, verward e.d

Vorige week donderdag had ik ineens last van mijn rechteroog, alsof je in te fel licht gekeken had. Dit ging niet weg en op een gegeven moment kon ik aan die kant niks meer zien en later wazig/dubbel zien. Ook was ik heel erg verward en kon ik de simpelste dingen niet meer vertellen en uitleggen. Ook had ik moeite met recht blijven staan en voelde mijn rechter arm en been erg slap. De dokter dacht aan migraine maar ik had geen last van hoofd pijn.

Na een paar dagen kreeg ik ontzettende hoofdpijn vanuit mijn linkerslaap, nu vijf dagen later is dat nog zo en voel ik me weer heel erg verward ( niet meer weten waar je bent, wat je doet ed.), slap en moe. Ook heb ik steeds koorts. De hoofdpijn houd nu al 5dagen aan en ik ben een beetje bang wat het kan zijn. Vrijdag kan ik pas naar de dokter maar zou iemand me kunnen vertellen wat het eventueel zou kunnen zijn? Zodat ik misschien wat rustiger kan worden en misschien dingen kan doen die kunnen helpen?
Ik ben trouwens pas 19 jaar en heb nog nooit eerder last gehad van deze klachten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

lijkt me meer iets van een Tia of een soort van lichte hersenbloeding/herseninfarct.
Ik wil je natuurlijk geen angst aan praten maar ken iemand en daar viel jaren terug de linkerkant van haar lichaam uit net alsof ze aan 1 kant verlamd was en die had een herseninfarct.
Ze heeft er verder geen blijvende schade aan over gehouden trouwens. Sterkte nog en echt even langs de doktor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de symptomen die je nu aangeeft kan het heel erg veel zijn.

zoals boven vermelde antwoorden maar ook een groot te kort aan ijzer bijvoorbeeld.

wacht eerst ff je arts af en als het blijft neem eerder contact op met hem of vraag het een andere arts wat zijn opinie is erover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier moet je natuurlijk niet zelf aan gaan
dokteren,je had al veel eerder naar de huisarts
gemoeten,wij kunnen hier nu wel vermoeden
wat jij mankeert,maar ik vind dat je zo spoedig mogenlijk
Naar de arts moet.
Het zou migraine kunnen zijn, maar meestal heb je dan
geen koorts, en voor een tia hoef je niet bang te zijn,
want dan heb je uitval(problemen met bewegen)
dus snel naar de dokter,Beloofd?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Er is maar een ding wat je nu het beste kunt doen: NIET tot vrijdag wachten met naar de dokter gaan!

Bel desnoods naar een andere arts, je moet hier echt geen dagen meer mee rond blijven lopen. Het kán een beginnende migraine zijn en het kán eventueel een tia zijn.
Máár, dat weten wij (hier) nu eenmaal niet zeker, misschien is het zelfs heel wat anders.

Doe jezelf een plezier en neem het zekere voor het onzekere. Ga morgen bellen naar een (eventueel andere) arts en laat je niet afschepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga alsjeblieft naar de huisarts en laat je doorsturen voor een scan. Dit klinkt echt duidelijk als een hersenbloeding/infarct. Niet mee blijven lopen, als je er een ergere bovenop krijgt kun je eenzijdig verlamd raken. Nogmaals: GA NAAR JE HUISARTS EN EIS DAT JE DOORGESTUURD WORDT.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn vader heeft er 5 jaar geleden 1 gehad en hij kan niet meer praten, rechterarm volledig verlamd, rechterbeen deels verlamd, loopt met stok of zit in rolstoel, en heeft een jaar in een revalidatiecentrum "gewoond". LAAT JE DOORSTUREN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding