Ik heb wat last van opgekropte gevoelens, en ik zoek een creatieve manier om dat te uiten. Welke creatieve bezigheid is daar geschikt voor? HELP!
Zoals in de titel al gezegd, heb ik last van opgekropte gevoelens.. En doordat ik in het examenjaar van school zit kan ik niet echt beginnen met een creatieve bezigheid. Wat ik wel graag wil. Ik wil graag gaan schrijven en tekenen, omdat daar mijn talenten liggen.
Eigenlijk baal ik er ontzettend van dat ik een tijd alleen maar met mijn hoofd ben bezig geweest en dat ook nog een tijd zal blijven moeten doen. Ik heb het echt nodig, een soort uit laat klep voor mijn opgekropte gevoelens. Het zijn ook alleen maar gevoelens (misschien ook opgekropte stress) die naar buiten moeten komen, want ik bespreek de dingen waarmee ik zit veel met mijn ouders, alleen dat opgekropte blijft. En dat moet er echt uit. Een soort bom.
Het enige nadeel aan mij is dat ik dus vrij heftige emoties heb (vrijwel overal heftig op reageer, ik huil veel, maar dat heeft denk ik te maken met de puberteit en dat alles opgekropt zit) Maar ik denk dat het ook een hoop te maken heeft met dat ik een ontiegelijke control freak ben: alles moet tot in de puntjes perfect zijn. En daardoor ben ik telkens op zoek naar meer (nieuwe) informatie, zoals hoe ik moet schrijven, hoe alles moet.. niet tevreden ben met wat ik heb, altijd maar denken dat er toch een juist passende combinatie zal zijn van creatieve bezigheden waar ik mij goed mee kan uitdrukken (lees: hardlopen + muziek, schrijven en de scene's uittekenen)
In de Toevoeging meer!
Toegevoegd na 3 minuten:
telkens niet tevreden + alles zo perfect uitstippelen = nooit beginnen !!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.