Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om hooikoorts te hebben in de herfst?

Sinds een paar dagen heb ik een kriebelend gevoel in mijn neus en keel en daarnaast heb ik ook droge ogen. Ik kan wel door mijn neus ademhalen en hij zit ook niet zo vol. Normaal zou je denken aan hooikoorts, althans in het voorjaar/zomer. Maar is het ook in deze tijd van het jaar mogelijk of is het meer een verkoudheid of allergie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het zou best kunnen, ik zag afgelopen week nog op TV dat er planten in bloei staan die normaal niet bloeien in de herfst. Zeg nu zelf, wat voor een weer we hebben!
Aan de andere kant zou het ook een verkoudheid kunnen zijn. Mijn gezinnetje is al weken aan het sukkelen met verkoudheden.

Toegevoegd na 34 minuten:
Heb het stukje dat ik zag opgezocht. Er staan dus voorjaarsbloeiers in bloei :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens de pollenkalender zou je in deze tijd van het jaar nog last kunnen hebben van de ceder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker kan dat mjn man heeft er ook last van.Meestal in de maanden sept/okt en november
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is mogelijk. Mensen met hooikoorts kunnen in verschillende tijden van het jaar allergisch zijn. Sommige mensen zijn allergisch in het voorjaar, anderen in de zomer of de herfst. Dat hangt af van het soort stuifmeel waar je allergisch voor bent.
In de herfst kunnen sporen en schimmels hooikoorts veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing