Kan een bloedglucose waarde van 10 mmol oorzaak zijn dat je je heel moe en naar voelt na het eten?
Ik ben sinds kort bezig met thuis bloedglucose waarden bijhouden. Nu weet ik wel dat ik normaal 1,5-2 uur na het eten moet prikken, maar ik krijg altijd vlak na het eten een hevige moe- en slaapaanval waarbij ik mij dan ook naar en beverig voel, vooral dat hevig moe en slaperig zijn duurt soms wel een paar uur.
Nu wilde ik dus wel eens weten hoe hoog de waarde dan is, en dat was na een half uur na een bruin puntje met kaas en tomaat 10 mmol. Vlak voor het eten was het 7.2
Ik heb volgende week een afspraak met mijn huisarts voor de resultaten, maar ik wil nu wel eens graag weten of dit er inderdaad mee te maken kan hebben dat ik mij altijd zo moe en naar voel wanneer ik net heb gegeten?
Toegevoegd na 6 uur:
Allemaal alvast heel erg bedankt voor de antwoorden. Ik ben er best wel onzeker van. Mijn eigen huisarts is pas volgende week terug en ik wil ook niet aldoor de plaatsvervanger en de apotheek lastig vallen met mijn vragen. Laat staan de huisartsenpost in het weekend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.