Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb jaren lang nachtdienst gehad, en nu heb ik een probleem! Ik kan niet vroeg slapen wat nu ?

Ook als ik een keer vroeg ga slapen , na een week val ik weer in me oude ritme terug!
Word er gek van !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

In jouw geval zal het gebruik ban Melatonine helpen, dat is een hormoon wat je slaperig maakt. Haal dit niet bij de drogist want dan is de dosering veel te laag, maar ga naar je huisarts. Door jarenlang op een andere tijd geslapen te hebben is je lichaam in de war
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij jaren een nachtritme hebt gehad, moet je niet van jezelf en je lijf eisen dat dat in een week even is omgedraaid.
Consequent het ritme volhouden dat je nu wilt hebben, liefst ook in het weekend, liefst met elke avond hetzelfde ritueel: op tijd comp/foon/tv uit, rustig toewerken naar het moment dat je in bed stapt.
Toen ik, avondmens pur sang, tijdenlang vroeg op moest, heeft het een paar maanden geduurd voor dat dat echt makkelijk was, en in het begin sliep ik duidelijk meer uren dan ik sliep dan wel slaap als ik m'n 'eigen' ritme kan bepalen. Maar vroeg opstaan en ook vroeger gaan slapen lukte prima toen m'n lijf er eenmaal weer aan gewend was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing