Wat kan er aan de hand zijn wanneer iemand alleen 's morgens bij het opstaan hard moet hoesten?
Mijn zusje van 3,5 jaar heeft al 14 dagen last van hoest. Eerst moest ze de gehele dag door hoesten, maar na het gebruik van een hoestdrankje is dit heel wat minder geworden. Nu moet ze enkel nog 's morgens hoesten, rond 6 uur tot wanneer ze weer een poosje uit bed is. Wat kan dit zijn? En zou het slim zijn om hiermee naar de dokter te gaan of kan het bestreden worden met een ander soort hoestdrankje/middel?
Maar aangezien ik 19 ben, help ik mijn moeder sowieso waar nodig. Door af en toe mijn zusje uit bed te halen en dingen doen die anders mijn moeder zou doen, doe ik ervaring op voor de toekomst. Ik denk dat het in elk gezin wel gebeurd dat de wat oudere broer of zus zijn/haar mening geeft en helpt waar nodig is. Ik vind het niet alleen de taak aan mijn moeder om haar goed op te voeden. Ook omdat we best anders zijn.
Over je broertje, tja, je kan hem niet dwingen hulp te zoeken. Maar misschien dat hij nog wel tot inkeer komt. Het feit dat het met jou nu beter gaat is voor hem misschien wel een mooie aanmoediging. Dit wil ik nog even aan je kwijt: je bent hartstikke lief dat je zo goed voor anderen zorgt maar vergeet jezelf niet hè?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.