Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pijn wespensteek steeds erger?

Mijn zoon is een uur geleden aan de achterkant van zijn oorschelp gestoken door een nogal donkerkleurige wesp (ik denk dat het een wesp was, maar wat voor een soort zou het zijn geweest?).
De pijn wordt steeds erger. Ik heb het al geprobeerd uit te zuigen, heb er azijn op gedaan, een cold pack en ik heb hem een paracetamol gegeven.
Wat kan ik nu nog verzinnen om de pijn af te laten nemen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij verrekt van de pijn.

Toegevoegd na 15 minuten:
(Anders dan mijn naam doet vermoeden, weet ik er geen raad mee ;))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

veel meer dan datje deed kun jue niet doen.
houd wel dit in de gaten:

Koel de plek met natte doeken, een coolpack of een washandje met enkele ijsblokjes erin.
Krab of wrijf niet.
Bij zeer heftige pijn kan eventueel een pijnstillende crème op de plek worden gesmeerd.
Bij uitgebreide huidreacties, snelle pols, algemene malaise of een voorgeschiedenis van ernstige allergische reacties: ga direct naar de huisarts!

Plaatselijke toxische effecten:
door de steek ontstaat een scherpe, brandende pijn. Vrijwel direct ontstaat roodheid en zwelling van de huid die in de minuten na de steek verder toeneemt. Na enkele uren neemt de zwelling weer af en de afwijking verdwijnt volledig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een ijsblokje of iets anders kouds verzacht de pijn ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijn van een wespensteek kan best lang volhouden. dit kan in het vervelendste geval zelfs oplopen tot een paar dagen. als het erg dik en rood word kan het een allergische reactie zijn. Maar dit is vrij uitzonderlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u zelf niet precies weet wat voor insect het is geweest die gestoken of gebeten heeft, is het raadzaam om naar de 1e hulp te gaan om een evt shock of allergische reactie te voorkomen. Alle huis middeltjes ten spijt, de gekwetste plek zit namelijk op een gevaarlijke plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het advies de doctors telefoon te bellen of anderzins advies in te winnen bij een deskundige instantie en niet te veel zelf gaan modderen.
Als een steek of beet van een insect zo snel verergert moet niet meer afgewacht worden!

Liever een keer te veel gebelt dan niet gebelt met alle gevolgen van dien!!!!!

Sterkte!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast deppen met azijn en de cold pack kan je de beet verkoelen met mentholpoeder of tandpasta om de pijn van de beet te verzachten.
Meestal treden allergische reacties binnen een kwartier na een steek op. Maar toch, als de plek van de steek opeens gaat zwellen, neem dan direct contact op met een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
after bite proberen. Anders naar de dierenarts want misschien is hij wel allergisch.

Toegevoegd na 4 dagen:
Naar de huisarts dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing