Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom trillen spieren onder mijn gips?

Ik heb sinds zondag door een knieletsel(knieschijf zit los door scheuren pezen) mijn been vanaf mijn dij tot aan mijn enkel in een achterspalk. Ik kan mijn been dus niet buigen. Ik hou hem zo veel mogelijk hoog, maar sinds vandaag beginnen er rondom de knie ineens allemaal spieren samen te trekken waardoor mijn hele been gaat schudden, pijn doet het niet, maar het voelt raar en is best vervelend... Iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Normaal beweeg je je benen de hele dag door. Maar dat ene been zit nu van top tot teen in gips ingepakt, dus die spieren kunnen zich niet ontspannen. De hele dag staan ze in dezelfde houding en daardoor gaan ze nu samentrekken om op die manier intern toch aan beweging te doen. Helaas, daar is niks aan te doen zolang je het gips erom moet houden.
Amadea
13 jaar geleden
Spierspanning en conditie lever je altijd snel in,je spieren liggen nu bijna 100% in rust en dat kan deze klachten veroorzaken.Troost je als je straks weer kunt trainen heb je je kracht/conditie zo weer terug op het oude niveau.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing