Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Last van rare keelpijn aan de linkerkant, wat kan dat zijn?

Ik heb last van keelpijn...veel slijm, heeel veel hoesten, pijnlijk prikkend gevoel aan de zijkant en een rare kriebel aan de linkerkant van mijn keel. Doordat het aan de linkerkant is is het moeilijk weg te hoesten en blijft het aanhouden...
wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

het lijkt mij gewoon een griepje maargoed, ik ben natuurlijk geen dokter,
probeer eens stophoest snoepje ? of paar slokjes pure hoest siroop !!!!

Slijm ophoesten, bloed ophoesten - Hoesten wordt vaak als een hinderlijk verschijnsel gezien, maar het kan zeer nuttig zijn. Door te hoesten worden vreemde voorwerpen uit de luchtwegen verwijderd en bij verkoudheid is hoesten de manier om slijm uit de luchtwegen te werken. Dit heet productieve hoest. Er bestaat ook niet-productieve hoest, waarbij iemand hoest a.g.v. prikkeling van het slijmvlies door bijv. rook. Opgehoest slijm kan belangrijke informatie geven over de aard van de ziekte.

:Bron Mijn moeder :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een ontstoken amandel?

Kan je in de spiegel zien.
Dikke bulten links en rechts achter in je keel.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het kan een beginnende keelontsteking zijn. De pijn kun je wat dempen door kleine slokjes koel water te drinken.
Krijg je koorts of voel je je benauwd omdat je niet diep kunt ademen: naar de dokter, misschien is een antibioticakuur nuttig, of een slijmverdunnend middel waardoor de boel loskomt.
Soms helpt het ook om te proberen een tijdje niet te hoesten (half uurtje of zo).
Stomen kan ook helpen: in de badkamer gaan zitten terwijl de douche op z'n allerheetst op de vloer of tegen de muur sproeit (of, variant: een bak heet water, en daar met je hoofd bovenhangen, met een handdoek over het geheel in, houd wel je ogen dicht tegen de hete damp).
Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens Tussistin van VSM, deze werkt tegen de prikkel en zorgt dat je het slijm makkelijk ophoest, tegen de keelpijn werkt Trachitol heel goed, ik denk dat het een gewone verkoudheid is, beterschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding