Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb plotseling jeukende uitslag in mijn gezicht en hals gekregen, herkent iemand dit?

Mijn hele gezicht en ook hals zitten onder.
Ik heb dit wel eens eerder regelmatig gehad, maar had er al een lange tijd geen last meer van. Het dook plotseling op.
Het jeukt en wordt steeds erger. Ook mijn oogleden worden dik.

Toegevoegd na 45 seconden:
Mijn gezicht is om zo te zeggen 1 groot rood plakaat geworden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ga eens na,waarschijnlijk ben je ergens allergisch voor(ev.op een bepaald medicijn?)
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Waaeschijnlijk iets gegeten waar je allergisch voor bent? Ga naar de huisarts, die stuurt je wschl door naar dermatoloog/allegoloog om het uit te laten zoeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een allergische reaktie op iets wat je gegeten of gebruikt hebt.Het is zo te horen wel een forse reaktie.Als ook je oogleden gaan zwellen is het toch verstandig om even kontakt op te nemen met je Huisarts of Huisartsenpost.
Wat je alvast kunt gaan doen is koelen met een fris washandje of een tabletje Zyrtec of iets dergelijks nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik al geweest. Ik moet elocon hormonenzalf op mijn gezicht smeren ( muv de slijmvliezen ) en 1 maal daags 1 tablet levocetirizine nemen. Maar ik wil gewoon graag weten waar het van komt:( Ik heb al meerdere opties overwogen, zoals dat het van de kat zou kunnen komen of van een maskertje dat ik heb gesmeerd of iets verkeerds dat ik gegeten heb. Maar het blijft bij gissingen en de dokter kan ook geen uitsluitsel geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het echt zeker wil weten zul je via je Huisarts een algemene allergietest moeten laten uitvoeren anders blijft het gissen.Je kunt in principe overal allergisch op reageren behalve op water.
Dus het kan inderdaad van een huisdier,maskertje of wat dan ook zijn.Succes met je zoektocht.
fremar
13 jaar geleden
De Engelse Michaela Dutton (21) slaat de medische wereld met verstomming door haar zeer uitzonderlijke allergie. Dutton kan niet douchen, geen water drinken, niet zwemmen en zelfs haar zoontje geen badje geven: ze is allergisch voor... water. De kans op deze aandoening is één op 230 miljoen. Over de hele wereld zijn er maar dertig gevallen bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee fremar,bedankt voor je reactie,hier had ik echt nog nooit van gehoord.en ben toch medisch onderlegt,ik ga eens googlen een mens is nooit te oud om te leren niet waar?
Ik denk inderdaad ook een allergische reactie, ik heb precies het zelfde je kunt een test laten doen bij de huisarts...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding