Kun je jezelf trainen om het minder snel koud te hebben?
Ik heb het altijd zo snel koud, ondanks dat ik mij goed naar het weer kleed. Op het werk is het vaak 20-25 graden, meeste collega's zitten in een T-shirt en ik heb een shirt met lange mouwen aan en een vestje en bibber nog.
Mijn vingers voelen ook bijna altijd koud aan, als ik het echt koud heb worden mijn nagels paars.
Volgens mij eet ik wel genoeg, dus daar ligt het denk ik niet aan. Ik ben 1,80m en weeg ongeveer 65 kilo.
Kun je met een bepaalde methode jezelf trainen zodat je het niet zo snel koud hebt?
Want ik ben het aardig zat om steeds weer met een dikke trui aan te zitten terwijl iedereen er zomers bij loopt.
Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben trouwens een vrouw, en wat ik meestal op een dag eet staat in de reacties.
Daarbij drink ik meestal iets van 2 tot 2 1/2 liter vocht, voornamelijk water en wat thee.
Grote kom yoghurt met muesli
2 stuks fruit (meestal appel)
Een vezelcracker als snack
5 boterhammen (vlees, kaas, soms salade)
Avondeten (1 groot bord, helft groente, kwart vlees en kwart aardappels)
Soms nog een koekje 's avonds
Misschien toch eens bij de huisarts vragen.
appel, banaan, peer, pruim, meloen, watermeloen, tomaat, citrusvruchten, sla, radijs, komkommer, selderij, champignons, asperges, snijbiet, aubergine, spinazie, zomerpompoen, Chinese kool, paksoi, broccoli, bloemkool, maïs, courgette, sojamelk, sojascheuten, tofu, tempeh, mungbonen en hun kiemen, alfalfakiemen (luzerne), gierst, gerst, tarwe en tarweprodukten, amaranth, kelp en zeewieren, spirulina, chlorella, tarwe- en gerstegras, kudzu, yoghurt. (Vandaar dat we in de warme zomer meer behoefte hebben aan fruit, rauwkost, enz) Verwarmend voedsel:
Gember, zwarte bonen, adukibonen, linzen, kaneelstokjes en –poeder, kruidnagel, basilicum, rozemarijn, haver, spelt, quinoa, zonnebloempitten, sesamzaad, walnoten, pijnboompitten, kastanjes, venkel, dille, anijs, karwijzaad, carobpoeder, komijn, zoete bruine rijst, pastinaak, peterselie, mosterd, winterpompoen, kool, boerenkool, ui, prei, bieslook, knoflook, kers, dadels, hete pepers, boter. http://www.chinese-geneeskunde.be/00subs_details_2.php?object_ID=885
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.