Mijn huisarts zegt dat ik een probleem met mijn bekkenbodemspieren heb. Wat zou het eventueel nog meer kunnen zijn? (klik voor meer info)
Verleden: kniepezen blijvend sneller geïrriteerd (door overtrainen met bodybuilding) na blessures.
2004 zwangerschap -> teveel doorgelopen met een (toen) niet onderkende bekkeninstabiliteit. De pijn aan mijn bekken is nooit meer weggegaan!
2005 huilbaby -> voor het eerst in mijn leven rugklachten door het vele dragen van mijn baby. Sindsdien gevoeliger voor rugklachten.
2008 2e zwangerschap -> wederom bekkenklachten, ook rugklachten. Was erg zwaar!
2009 nieuw bed (M-line)
2010 nieuw matras (garantie M-line)
2011 nieuw matras (GEEN pokken-M-line meer)
Nu eindelijk matras welke mij steun voldoende geeft aan mijn rug en bekken. Zij het met stapel kussens om mij heen.
Toch weer verergering van klachten. Nieuw hierbij is de heftige uitstraling vanuit mijn onderrug (geen spieren, lijkt eerder bij mijn wervels vandaan te komen) door mijn bekken en linkerbeen tot het uiterste van mijn tenen. Uitstraling is niet continu heftig. Ik voel het soms ook maar tot in mijn bekken of halverwege mijn bovenbeen.
De dokter heeft vandaag reflextests gedaan (knie- en achillespees), deze waren goed. Hernia werd hierdoor uitgesloten. Alles lijkt erop dat ik last heb van mijn bekkenbodemspieren en ik heb een verwijzing gekregen voor therapie. Echter aspecifiek was dat mijn huisarts als verlichting van de pijn noemde dat ik in de zgn 'vlinderhouding' moest gaan liggen (op de rug, knieën wat opgetrokken en dan de knieën naar buiten laten 'vallen'). Dit geeft mij de meeste pijn (achteraf).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.