Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hoe het is met een gebroken sleutelbeen weet ik niet. Maar misschien helpt de methode die ik gebruikte toen ik mijn schouder had ontwricht en er een scheurtje in zat. De gewonde schouder in een mitella en dan zodanig ondersteunen met twee extra, zachte, kussens dat je volledig kunt ontspannen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Op je rug of op je andere schouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zoals jij het lekkerst ligt en er het minst last van hebt. Uiteindelijk heb je ook niet in de hand wat je houding is als je slaapt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je bijna niet kan slapen. Als je beweegt in je slaap, doet het zeer en word je wakker. De eerste paar dagen heb ik in een stoel geslapen.
Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Her beste is op je rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tijd geleden heb ik ook een gebroken sleutelbeen gehad. Je kunt het beste op je rug slapen en je arm op je buik leggen, alsof je je mitella omhebt. Op die manier is je sleutelbeen het minst belast.

In je slaap zul je waarschijnlijk wel draaien en wakker worden, maar daar kun je vrij weinig aan doen. Sterkte!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg in je bed nog 2 extra kussens,1 voor als je op je rug ligt,een dunner bv. tuinkussen,dit leg je op schouderhoogte,hierdoor zakt je schouder niet teveel naar achter.
Het andere kussen gebruik je voor als je op je zij ligt,hier steun je dan je gewonde arm/schouder op,dit ligt lekkerder dan je arm angstvallig op je buik/zij te houden.
Een goeie pijnstiller voor de nacht,ik hoop dat je beetje kan slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker liggen zal de komende tijde even niet mee vallen,in je slaap draai je toch onverhoopt.Het beste kun je gaan liggen op je rug en jezelf min of meer vast leggen in de kussens.Een dun kussen onder je pijnlijke schouder en een om de arm te ondersteunen.Ik zou wel de mitella s'nachts blijven dragen,verder ook regelmatig pijnstillers ,zeker de 1e tijd.Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing