Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik iets desinfecterends in zitbad doen ter verkoming van infecties ?

in mijn lies en op mijn billen zitten open steenpuisten, plv huisarts gebeld en nu moet ik in een zitbad kan ik een desinfecterend middel toevoegen en door de pleisters zijn de plekken heel schraal geworden kan ik daar gewoon bodylotion op smeren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er is een soort trekzalf, dit is een zwarte zalf, dus altijd een pleister erop doen i.v.m. vlekken in kleding.
Deze kun je op steenpuisten doen.
Als je in bad wil zitten kun je ook zeezout nemen.
Puisten op billen en lies worden ook wel veroorzaakt doordat je niet tegen het materiaal kun van het ondergoed wat je draag, dus stap eens over op heel iets anders.
Dus bijv, alleen katoen of alleen synthetisch.
Het is het proberen waard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trekzalf is van het merk: Daro

Toegevoegd na 1 dag:
Net nog even geinformeerd bij iemand met hetzelfde probleem. Hij gebruikte iets van farm uiercreme en verwisselde 2 a 3 x per dag van ondergoed. En wat heel belangrijk was: Niet teveel katoenen ondergoed dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Groene badendas werkt goed. Dit wordt vaak gebruikt in bad, voor mensen met wonden en ontstekingen, en inderdaad ook steenpuisten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om de steenpuist heen, kan je het beste uiercreme smeren. Niet op de puist zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een bad met soda kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soda is zeker goed, maar volgens mijn huisarts is biotex (om je kleding te wassen) nog beter trekt alle rotzooi er snel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er Dettol indoen of groene Biotex. Als de huid van de pleisters echt kapot is dan liever niets er op smeren anders eventueel wat vaseline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betadine scrub in bad, trekzalf op de steenpuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelezen: een aftreksel van klimop. Nooit zelf uitgeprobeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing