Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik artrose in mijn onderrug het beste behandelen?

Ik heb een MRI gehad en daar is uitgekomen dat ik behoorlijke artrose heb onder in mijn rug. Ik moet naar een fysio om de boel los te maken, maar weet niet precies welke ik moet nemen. Ik ben in Frankrijk en dus word de keuze wat moeilijker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Artrose is vorm van reuma. Het is een reumatische aandoening
Het reumafonds doet al een jaar of 8 onderzoek naar artrose, in heupen en knieën. Ik heb zelf l jaren artrose in mijn heupen en doe mee aan dat onderzoek.
Het wordt gewrichtsslijtage genoemd, maar het is geen slijtage maar afbraak van het kraakbeen. Slijtage suggereert dat het komt door bewegen, en dat is niet zo. De oorzaak is nog steeds onbekend. Dit ter informatie.

Door bewegen houd je het gewricht soepel. Bovendien gaat het botontkalking tegen. Het reumafonds adviseert de volgende sporten: Fietsen, zwemmen, wandelen, yoga en Nordic Walking Rustig bewegen, niets forceren.
Zoek verder een fysiotherapeut die je kan adviseren over goede oefeningen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/vormen-van-reuma/artrose/new-folder-3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien kun je het beste gewoon aan een arts daar vragen waar je naartoe moet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent doorverwezen door een arts om die MRI scan te laten nemen. Misschien kan je daar raad vragen welke fysiotherapeut het beste zou zijn voor jouw behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook alvast beginnen met Glucosamine/Chondroitine,dit is een middel tegen Artrose waardoor je gewrichten weer wat soepeler worden.
Hier is het gewoon via het Kruidvat of Etos te koop,maar ik weet niet hoe het in Frankrijk heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing