lawaaidoofheid: ik hoor geen medeklinkers. Wat helpt?
Toegevoegd na 6 uur:
ik had dus een hele uitleg getypt, maar toen kreeg ik bericht dat de server wegens onderhoud niet bereikbaar was.opnieuw dus maar.
ik ben bij de audicien geweest. Ik ben bij de oorarts geweest. Mijn oren zijn goed, behalve in het gebied van 4000 Hz. Daar heb ik min 60 dB. Ik hoor dus de klok tikken en de kraan druppen, maar versta geen mens.
Heb vorig jaar een tijdje een gehoorapparaat geprobeerd, maar de verzekering vergoedt niet, omdat ik gemiddeld genomen te weinig hoorverlies heb. Ging me 2500 euro kosten, dus dacht ik : laat maar.
Maar omdat ik steeds meer last heb (me steeds meer erger dat mensen alles moeten herhalen of opschrijven) ben ik weer naar een andere audicien geweest. Die zegt dat ik het wel vergoed krijg als ik het gooi op tinnitus. Dat heb ik wel, maar daar heb ik geen last van. Na vergoeding moet ik dan nog zo'n 800 euro zelf betalen. Dat heb ik er wel voor over, als het zou helpen. Maar ik hoor nu mijn voetstappen echoën, de afwas doen doet zeer aan mijn oren, maar ik versta nog steeds weinig.
Dus graag oplossingen van welk gehoorapparaat wel werkt, of andere oplossingen.
ik gebruik zelden de telefoon, mail zo veel mogelijk, ga niet naar feestjes, kortom pas me aan, maar leuk is het niet.
Toegevoegd na 6 uur:
en nu werkt de knop afbeelding toevoegen niet.
had zo'n mooi audiogram
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.