Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

er zit een splinter onder me nagel, maar ik kan er niet bij met een pincet. wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Wachten tot dat de nagel naar boven groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een splinter waar je niet bij kan altijd naar uw huisarts!
fremar
13 jaar geleden
Als je er geen last van hebt, gewoon laten zitten. Desnoods een beetje jodium tussen je nagel druppelen.

Uiteindelijk groeit het er vanzelf weer uit.

Heb je er wel last van, dan moet je even langs de dokter. Daar kunnen ze hem voor je verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig weken in een sopje van Biotex (blauw) en verder de natuur zijn gang laten gaan..Het splintertje word vanzelf naar boven geduwt,door een kleine ontstekingsreactie. en dan kun je het met een schone pincet pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er hinder of pijn van hebt, kan je hem best nu meteen laten verwijderen door de huisarts.
Mijn man heeft een hele tijd geleden ook een splinter onder zijn nagel gehad. Hij had hem laten zitten en dacht dat hij er wel zou uitgroeien. Niet dus! De splinter zit nu helemaal ingekapseld onder de nagel en moet nu uiteindelijk toch door een arts verwijderd worden, omdat hij er last van krijgt.
Het zou ook wel eens kunnen dat de huid rond de splinter ontstoken geraakt. Dus best laten verwijderen als je er zelf niet bij kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grootmoeders middel: Vinger in een pot groene zeep steken en wachten (ondertussen leuke film op zetten). Wel: hoe sneller na het oplopen van de splinter hoe sneller hij eruit is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing