Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb al een tijdje (een maand of 5) minstens 3x in de week hoofdpijn en het komt meestal op de vervelendste momenten wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
734

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Een paracetamol nemen en doorgaan. Of naar de huisarts als je dat nodig acht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- lekker kort door de bocht!
Probeer uit te vinden of er een ritme in zit. Zijn er uitlokkende factoren? Heb je bijvoorbeeld altijd als je moe bent, of als je iets specifieks eet, of als je gespannen bent, of als je achter de computer gezeten hebt, nog iets anders?
Als er zoiets lijkt te zijn, weet je hoe je het kunt voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij zitten we op dezelfde golflengte, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ;-0
Probeer eerst eens uit te vinden op wat voor momenten je die hoofdpijn hebt, b.v. in het weekend als je later koffie drinkt, of als je iets speciaals hebt gegeten, of juist te weinig hebt gegeten, of stressmomenten, misschien dat je er dan achterkomt of het een bepaalde oorzaak heeft. Als dat geen uitkomst biedt, is het misschien slim om er even met je huisarts over te praten (overigens, hoofdpijn komt altijd op de verkeerde momenten!).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan eventueel ook aan je ogen liggen. Je ogen kan achteruit zijn gaan en moeite hebben met het focussen. Hierdoor moet het hard werken waardoor je hoofdpijn zou kunnen krijgen. Ga bij twijfel naar de huisarts of opticien en laat je ogen even opmeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdpijn is een erg lastige klacht en kan veel verschillende oorzaken hebben.Spanningen,te weinig eten,te veel koffie en te weinig slaap om een paar voorbeelden te noemen.Als je eens incidenteel hoofdpijn hebt is er niks op tegen om eens een Paracetamol te nemen.Blijven je klachten echter aanhouden is het toch verstandig om eens een afspraak bij je Huisarts of Opticien te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die min sanp ik niet, is toch een goed antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wiccalife
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij zit klusterhoofdpijn en migraine in de familie. Het kan zijn dat het bij jou ook in de familie zit.
Ik probeer niet teveel paracetamol te nemen omdat dat ook niet heel goed voor je is.
Probeer je zoveel mogelijk te concentreren op andere dingen.

Nog iets: mijn moeder is fysiotherapeut en ze doet altijd afleidingsdingen... Laat iemand in je kuiten knijpen/masseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter aanvulling op de antwoorden die je al hebt gekregen: een hoofdpijndagboek bijhouden.

http://www.hoofdpijnpatienten.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=131

Deze kan je dan eventueel meenemen naar je huisarts, maar een bezoekje aan hem/haar lijkt me wel de eerstvolgende stap om te doen!
Succes en sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een te hoge bloeddruk kan ook hoofdpijnklachten geven.
Dus eerst je bloeddruk eens laten meten.
Dan heb je een oorzaak gevonden die bestreden kan worden en dat is altijd beter dan een symptoom onderdrukken.

suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding