Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je Zoveel aankomen??

ik ben 1,5 kilo aangekomen,ik snap daar echt niks van. Maandag en dinsdag heb ik wel teveel gegeten. Maar dat waren die 2 dagen ongeveer 1500kcal..kan je daar nou 1,5 kilo van aankomen?? Heb het gister en eergister rond de 400-500 kcal gehouden??hoe kan dit??vind dit echt heel vervelend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je in een paar dagen tijd 1,5 kilo aankomt, is dat vrijwel zeker geen vet, maar vocht en/of maag/darm/blaasinhoud.

Misschien heb je je de vorige keer gewogen met een lege maag, lege blaas, etc. Of je hebt de laatste dagen wat vocht vastgehouden.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat kan niet.
Dat is gewoon maaginhoud e.d.
En 1500 kcal totaal gegeten op een dag? Of extra? Want 1500 kcal totaal is echt niet teveel.

Sowieso schommelt je gewicht ook. Dat kan elke dag wel een kilo schelen.
Ik raad je aan om niet te vaak te wegen. Is onrealistisch en het maakt je alleen maar gek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rond de tijd dat je ongesteld bent/moet worden, houd je meer vocht vast, dus ben je ook zwaarder. 500 cal. is echt geen goed idee
13 jaar geleden
Hoi 500 kcal per dag is erg weinig hoor en zeker niet gezond als je nog jong bent.Mijn vraag aan jou is had jeje dan maandag ook gewogen?Zo ja dan is het veel, maar het kan zijn dat je vocht vast houdt of dat je ongesteld moet worden.En wat was je beweging in die dagen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit ook heel vervelend. Ik vind het heel vervelend dat je schijnbaar geen enkel besef hebt over wat een normale calorie-inname is. Je noemt nu 1500 calorieën al te veel, dat is het absoluut niet, tenzij je een meisje bent onder de 10.
En slechts 500 calorieën is helemaal veel en veel te weinig voor een hele dag, zeker als je nog in de groei bent. Een meisje tussen de 14 en 18 jaar oud zou 2200 calorieën per dag binnen moeten krijgen. Als je boven de 18 bent minimaal 2100.

Mijn advies is dan ook om zo snel mogelijk een afspraak te maken met de huisarts of met een vertrouwenspersoon, je hebt hoogstwaarschijnlijk professionele hulp nodig in verband met eetproblematiek.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bruto en netto aankomen. Bruto is totale gewicht en is erg afhankelijk van het tijdstip, hoeveel je gegeten heb, wat je gegeten heb. Netto gewicht is of je echt weefsel bent aangekomen of afgevallen. Je kunt binnen korte tijd bruto aankomen door te eten en te drinken, zout houdt vocht vast en koolhydraten ook. Het grootste gedeelte van je lichaam bestaat uit vocht en dat is vanwege je voeding en levenstijl ook erg afhankelijk. Spontane schommelingen in gewicht worden dus ook veroorzaakt door voeding, sporten, ontlasting, verschillen van tijdstip. Om netto 1,5 kilo aan te komen moet je een overschot van 10500 kcal eten. Je hebt namelijk 7000kcal overschot nodig om 1 kilo aan te komen. Dus stel je eet drie weken lang elke dag 500kcal meer dan je nodig hebt, dan ben je 1,5 kilo aangekomen (21dagen x 500 kcal = 10500kcal = 1,5 kilo aankomen netto). Maar als je ineens veel zout en koolhydraten gaat eten en een tijdje niet poept en plast. Dan weeg je aan het eind van de dag al 1.5 meer, er zit dan gewoon meer eten in je verteringsstelsel en je houdt meer vocht vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing