Wat te doen bij pijn bij het zitten en op de rug liggen, door vermagering (botten)?
Zoals een aantal van jullie al hebben kunnen lezen, is mijn vriendin (partner dus) ziek. Meer hierover kun je lezen in de eerste bron die ik heb toegevoegd. Ik heb veel lieve en waardevolle reacties gehad, wat mijn vriendin en ik heel veel goed hebben gedaan en een aantal tips welke wij in overweging aan het nemen zijn:
UITLEG
In de tussentijd is ze erg vermagerd. Ze weegt zich altijd standaard bij haar papa en weegt nu 40,5 kg en woog in de tijd dat ze nog kerngezond was rond de 49 kg. In de tijd dat ik haar ken (dat is maar een half jaar), zie ik haar gewicht alleen maar dalen. Ze vertelde me dat haar broek letterlijk tot haar knieën is gezakt en dat haar moeder zich dood is geschrokken, bij het zien van haar dochter in ondergoed.
HET PROBLEEM
Maar dat verhaal terzijde: ze heeft heel erg veel pijn met zitten en op haar rug liggen, vanwege haar botten.
En eerlijk gezegd ... als zij naakt (sorry) op mij ligt, doet dit al snel best pijn, vanwege haar uitstekende heupbotten.
DE VRAAG
Ik vroeg mij af of jullie een praktische oplossing hebben, zodat mijn vriendin weer zonder pijn kan zitten en op haar rug liggen? Misschien hebben een aantal 'magere' (sorry ik weet even geen betere benaming) mensen die hier lid zijn, hetzelfde probleem en hebben zij hier al wat handige oplossing voor?
Toegevoegd na 2 minuten:
sorry had de bron bij trefwoorden gezet:
http:www.goeievraag.nlvraagvriendin-ziek-wilt-waarschijnlijk-geholpen.197006
Toegevoegd na 5 uur:
Voor iedereen +je
http://www.goeievraag.nl/vraag/vriendin-ziek-wilt-waarschijnlijk-geholpen.197006
Is er nooit een arts geweest die haar heeft doorverwezen naar de pijnpoli?
Maar mijn vriendin was vooral over de zeik dat alles zo erg uitgesteld werd. De eerstvolgende behandeling zou pas 7 juli zijn, maar wat krijg ik net te horen; ze kan morgen al terecht. Dat wachten put haar ook zo uit. Ze wilt 'gewoon' verder.
Je vriendin zou om een doorverwijzing naar de pijnpoli kunnen vragen.
Zelf ben ik er onlangs geweest omdat ik las heb van zenuwpijn in één van mijn vingers na een kleine ingreep.
Ik heb hoe gek het ook klinkt een antidepressiva gekregen waaruit gebleken is dat deze ook goed schijnt te helpen tegen zenuwpijn en nu na twee weken is de pijn enorm afgenomen terwijl ik alleen s'avonds een tabletje moet innemen en het bijkomende voordeel is dat ik ook een goede nachtrust heb.
Misschien is er voor haar ook een of andere mogelijkheid te vinden als ze naar de pijnpoli gaat. Wat het zitten betreft,koop een zwembandje die je in elke speelgoedwinkel kan halen en laat ze daar op gaan zitten,dit zal misschien veel verlichting geven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.