Wat doe ik tegen rugpijn?
Ik heb sinds een week ongeveer nare last van pijn in mijn rug. De pijn is een beetje stekend in het midden, soms trekt het ook even door naar mijn schouderbladen. Wanneer ik diep adem haal voel ik het ook in mijn ribben.
Ik doe 5uur thaiboksen, en 1uur jujitsu per week.
Dat zijn zware trainingen, misschien dat het daar aan ligt. Al ben ik gewoon een gezonde sterke jongen, dus moet mijn lichaam het gewoon kunnen hebben denk ik.
Wanneer het kan ga ik zo snel mogelijk de huisarts bellen voor een afspraak. Heeft iemand tips wat ik in die tussen tijd juist wel of niet moet doen?
Ik denk dat ik beter even niet op school me boeken kan meenemen in verband met me rug. Of misschien kan ik beter even helemaal niet naar school gaan, want de stoelen op school zijn hard, en pijn voor me rug.
(ik ben 15jr en 1,70)
Toegevoegd na 17 uur:
Jullie zeggen allemaal dat ik niet meer mag Thaiboksen, maar thaiboksen is mijn leven. Als ik niet boks dan zit ik niet lekker in mijn vel, en word ik chagerijnig. Het is zonde want is een training kan je zoveel leren, en dan leer ik niks.
Maar mij rug doet wel zeer, maar als ik aan het thaiboksen doet mijn rug niet zeer, het doet eerder zeer als ik op harde stoelen op school zit.
Marja jullie zijn allemaal slimmer dan mij, dus ik kan beter naar jullie luisteren en niet meer thaiboksen.
Is er alleen geen snellere manier om mij spieren te laten herstellen, of iets wat de herstel bevorderd?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.