Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heb ik?

Als mijn huid plaatselijk veel druk krijgt, dan krijg ik meteen vocht onder mijn huid. Zoals die flipflops van tegenwoordig, daar zit een dingetje tussen je tenen. Als ik ze dan een dag gedragen heb, dat is een gedeelte van mijn grote teen, en de tweede teen opgezwollen van het vocht. Daar heb ik dan 2 dagen last van.

Ook heb ik eens 2 uur op het gras gezeten, zo schuin op je heup (beide benen naar 1 kant) zeg maar. Toen kreeg ik vocht op mijn heupen...... en het doet dus zeer alsof er een hele grote blauwe plek op zit.

Wie herkent dit, en wie kan zeggen wat dit is, en wat ik ertegen kan doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
het zijn geen blaren, want ik kan het vocht niet door de huid heen zien. Het is het soort vocht wat je krijgt op je enkels als je 9 maanden zwanger bent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
942

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Oedeem
Oedeem is een ophoping van vocht in weefsel, dat leidt tot een zwelling. Oedeem is dus eigenlijk vocht op plekken waar het niet thuishoort. Oedeem kan voorkomen in de voeten, enkels en benen, maar ook in de handen en het gezicht of op nog een ander lichaamsdeel.
Zorg dat je genoeg plast en voldoende beweging neemt,als dit niet helpt ga eens naar de dokter.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding