Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stop ik het uitvallen van mijn haar?

Mijn haar valt al twee jaar extreem uit. Bovenop wordt het heel dun. Ik ben een vrouw. Je kunt goed zien dat mijn haarinplant heel dun is. Door de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog, maar de kans op een succesvolle behandeling is heel klein. Heeft iemand goede praktische ideeen of ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het klinkt een beetje als een vorm van Alopecia.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb natuurlijk geen arts, maar daar lijkt het wel op. (Ik heb het zelf ook)
Hier is helaas niet veel aan te doen.
Er zijn wel wat tips om je haar beter te laten lijken.
- Niet te vaak wassen, 2-3 keer in de week met shampoo is genoeg. Vaker douchen kan uiteraard, spoel je haar dan alleen uit met water.
- Haar in een staart dragen (indien mogelijk). De dunheid van het haar is vaak bij de scheiding te zien, zo zie je het wat minder.

Toegevoegd na 14 minuten:
- Je kunt ook een goedkope oogschaduw halen (effen, zonder glitter) in de kleur van je haar. Als je dit met een grote poederkwast op je hoofdhuid aanbrengt op de kale stukken, word het een stuk minder zichtbaar.

Mocht het echt erger worden, dan is een haarstukje ook een oplossing.
Hier is een kapperszaak die dit aanbied: http://www.heuckeroth.nl/haaruitval.html
Het is goede kwaliteit wat ze leveren. Je kunt kiezen voor een gedeeltelijk haarstukje of een volledig haarwerk, afhankelijk van de situatie.

Ik heb zelf een periode een gedeeltelijk haarstukje gedragen. Dit was een soort keppeltje wat ik op mijn hoofd plaatste en met klemmetjes vastzette aan mijn eigen haar.
Hierdoor werd er een laag haar over mijn eigen haar heengezet.
Het ziet er erg natuurlijk uit, en je krijgt ineens veel meer haar :)

Je kunt dit gedeeltelijk vergoed krijgen met een briefje van de huisarts.

Als je hier meer vragen over hebt, mag je mij gerust een berichtje sturen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Haar uitval kan verergert worden door stress. Ik weet niet of dit van toepassing is voor jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg ook steeds meer haaruitval voor mijn gevoel, niet echt kale plekken op mijn hoofd maar wel bij elke kambeurt (die ik ging vrezen uiteindelijk) BOSSEN haar in de kam.

Ik heb toen een tijdje een kuur van de apotheek gevolgd van Dercos (zie de link, de prijs klopt (helaas) ook)

Dat hielp toen eigenlijk wel goed, en nu heb ik het ook weer dus ga ze maar weer eens halen denk ik

Is je haaruitval het gevolg van een ziekte of zo zal het niet helpen, is het stress of zoiets helpt het mogelijk wel
13 jaar geleden
Masseer dagelijks je hoofdhuid een halfuur, dit stimuleert haarvaten die op het punt staan het op te geven alsnog tot groei. Zul je alleen de rest van je leven moeten blijven volhouden.
Vermijd stress, stress bevordert haaruitval
Als je donker haar hebt, kleur het dan met natuurlijke henna, te koop bij o.a. turkse toko's, dit geeft meer volume aan je haar, alleen wordt het dan wel bij natuurlijke henna bruin of rood. Dit kun je elke 6 weken of met langere tussenpozen herhalen, net wat jij prettig vind. hoe langer je het laat intrekken ( ik doe dat een hele dag) hoe mooier het resultaat en hoe meer diepe kleur en glans..
Vaak wassen met een niet sterk gezette kamillethee,
Twee maal per week met keukenzout of cognac met zout insmeren
Kale plekken wekelijks inwrijven met een halve rauwe ui...
Eet veel vitamine B, dat is belangrijk voor de haargroei. Zorg sowieso voor vitaminerijk voedsel.
Heb er nog wel een paar maar die zijn echt uit vervlogen tijden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing