Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Indien u last hebt van jeuk onder het gips, probeer dan niet met scherpe voorwerpen in het gips te gaan om te krabben. Dit kan wonden of drukplekken veroorzaken indien een stukje achterblijft in de gips! Comfort Aid is een speciale spuitbus voor gipsen die de jeuk sterk kan beperken.

Waarvoor kan ik confort aid® spray gebruiken?
Confort aid® spay is en poederspray tegen reuk en geur onder gipsverband met flexibel spuitstuk.
Confort aid® verbergt de onaangename geurtjes die kunnen ontstaan onder het gipsverband, de geurtjes worden verdreven en vervangen door een aangename geur die lang aanhoudt.
Hoe moet ik confort aid® spray gebruiken?
Goed schudden voor gebruik.
Schuif het slangetje onder het gipsverband tot aan de plek die behandeld moet worden.
Houdt de bus rechtop en spuit 1 tot 2 keer kort op de geirriteerde plek.
Herhaal de behandeling om de 4 tot 6 uur voor een maximale werking.

Een fijn laagje talk blijft op de huid achter, houdt ze droog en reduceert wrijving tussen gipsverband en huid.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik had tijdens mijn gipsperiode de waterpokken op mijn benen.... Toen heb ik een brijnaald gebruikt om onder het gips te kunnen jeuken. Wellicht kan je dat proberen.

Toegevoegd na 3 minuten:
*breinaald :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen open wond hebt zou je eens een breinaald kunnen proberen ?
13 jaar geleden
De breinaald is een bekende oplossing. Die zouden ze eigenlijk standaard moeten meegeven als iemand gips krijgt ;)
Tegen jeuk is weinig te doen, eigenlijk maar 1 ding: lijdt jezelf af. Probeer er zo min mogelijk aan te denken.
Sterkte, echt jeuk kan erger zijn dan pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbeste is afleiding, een breinaald of een ander lang en dun voorwerp help ook maar soms krijg je alleen maar meer jeuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing