Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Jeuk aan mijn rechterschouder

Sinds jaar en dag heb ik jeuk aan mijn rechterschouder. Op mijn rug, bijna buiten mijn bereik...

Ik moet zowat mijn linkerarm uit de kom "manoeuvreren" om te kunnen krabben.

Het is altijd op hetzelfde plekje. Wat kan het zijn?

Een zenuwtrekje??

Ik heb al eens aan mijn vader en (onlangs) aan mijn man gevraagd of er soms "iets" zit. Een moedervlekje oid. Maar er zit niets (of tenminste niets zichtbaar).

Ik vind het nogal een vage klacht om een dokter hiermee lastig te vallen.

Soms houdt de jeuk een hele dag aan, soms een paar dagen. Soms heb ik er weken geen last van. Maar het keert altijd terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik heb het zelf ook als ik veel in de zon heb gezeten, op dezelfde plek. Ik heb dan niet eens met mijn rug in de zon gezeten, maar toch krijg ik er last van. Het is een soort zonneallergie en ik ken meer mensen die er last van hebben. Bij mij voelt het alsof de jeuk meer binnenin mijn schouder zit. Jeuken helpt dus niet. Koud douchen wel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dokter niet lastigvallen.... het is zijn werk! Dus ik zou toch even langs de dokter gasn voor de zekerheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een schimmelplekje zijn dat steeds terugkomt. Ga naar de huisarts! Met een zalfje is het misschien met een wip opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het regelmatig terugkeert heb je toch een goede reden om aan je huisarts te vragen even te willen kijken?Dan ben jij er snel vanaf, dat weet ik zeker.

Een eczeem, of een reactie op een bepaalde douchecrème. Of wasmiddel van de handdoek. Denk voor jezelf even na of er misschien net tevoren steeds een overeenkomst te vinden is? Misschien zelfs iets gegeten of zo? Je weet het maar nooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of misschien net onder een bandje van een bh of zo.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding