Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je het beste af van een kalknagel.

Inmiddels al van alles geprobeerd, tegenwoordig ben ik bezig met Mycosan. Iemand ervaring? Of tips?

Toegevoegd na 3 dagen:
Daar ben ik het ook mee eens dat echt medicijnen niet altijd werken. Op dit moment ben ik bezig met Mycosan, maar heb daar ook mijn twijfels over. Dat heb ik voor twintig euro bij de kruidvat gekocht. Misschien maar in combinatie van een voetbadje azijn en detol naderhand, met nog eens de mycosan. Ik loop er al jaren mee en het is ook maar 1 nagel (wat ook al jaren zo is)

Kalknagelolie streep ik helemaal weg van de natuurwinkeltjes, volgens mij was dat Dr. Fix, nou dat werkt voor geen meter wat ik achteraf ook las op forums dat dit bij niemand echt werkt. Maar ja ook weer een tientje voor een potje.

Ik heb een beetje het gevoel dat we door dat soort medicijnen uitgebuit worden, want ze kosten veel en veel mensen hebben last van een kalknagel, maar komen er ook bijna niet vanaf, of ligt dit nu aan mij ..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Schimmelnagels, ook wel kalknagels genoemd,ontstaan door dezelfde schimmels, zogeheten dermatofyten, die ook voetschimmel ('zwemmerseczeem') kunnen veroorzaken.
De schimmelnagel is vaak moeilijker te behandelen dan de voetschimmel. Omdat de schimmel meestal aan de onderkant van de nagel zit, en dus slecht bereikbaar is voor medicamenten, is de schimmelnagel lastig te behandelen. Keratine - de belangrijkste bouwstof van de nagel - is vrijwel ondoordringbaar voor de meeste anti-schimmel-preparaten, die vaak in de vorm van een crème of een zalf worden toegepast. Tegenwoordig zijn er ook anti-schimmel-middelen beschikbaar die van 'binnenuit' werken.
Dit anti-schimmelmiddel is alleen via de huisarts op recept te krijgen vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Geen idee ik zou het ook wel graag willen weten. Wat ik wel weet is een pedicure maar daar moet je dan heel vaak naar toe met de nodige kosten die niet vergoed worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de huisarts en die schrijft jou een kuurtje voor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan eens proberen om de kalknagel elke dag te baden in azijn. Het is een goedkoop en efficiënt middel. Werkt goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het echt werkt ?ik hoor vaak ,het is gek en niet echt hygiënisch ,je eerste ochtend plas ! Of wat al geschreven is een kuur Vd dokter ,die zalfjes Vd drogist zijn wel oke maar niet voor echte kalk nagels ,wel goed om straks indien het over is na het zwemmen of sporten preventief te smeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde toevallig afgelopen weekend in de drogist een andere tip: elke week deppen met Dettol. Dat is te koop bij elke drogist en het schijnt schimmels te doden. Ik heb het nog niet geprobeerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere dag aanstippen met tea tree oil, zou ook prima moeten helpen.
Maar trek er maar een jaartje voor uit, voordat de gehele nagel is vervangen door een gezonde nagel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een kalknagel is dat iets anders als wanneer je een schimmelnagel hebt. Theoretisch kan je van een schimmelnagel afkomen maar van een kalknagel niet.
Ik vermoed echter dat jij een schimmelnagel bedoelt.
En dan waarschijnlijk op een teen. Het hangt sterk van de nagel af wat het beste is om te doen. Een schimmelnagel kan wel een centimeter, of meer, dik worden.
Bij een dikke nagel zou ik zéker eerst een keer naar de pedicure gaan die dan de nagel zodanig affreest dat je een dunne nagel overhoudt. Dat is echt pijnloos. Daarna zou ik Nailner Repair gebruiken. Ik ben zelf pedicure geweest en heb daardoor een schimmelnagel overgehouden aan mijn duim. Ik heb veel gebruikt maar de Nailner Repair is het enige dat mij gewéldig goed helpt. (moet erbij zeggen dat ik nooit tabletten heb geslikt dus dat vergelijk weet ik niet). Mijn duimnagel ziet er gewoon weer goed en gezond uit.
En ook anderen aan wie ik het dús :-) adviseerde waren er heel blij mee.
Wanneer je nagel niet dik is kan je gewoon met Nailner Repair beginnen, zonder pedicure.

Het is prijzig maar je doet er jaren mee en het resultaat mag er zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing