Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blaar op voet!!!

Ik heb vandaag een blaar op mijn hiel gekregen, moet ik hem openprikken of kan ik hem beter dicht laten??
Ik heb trouwens moren een wedstrijd dus wil ik zo min mogelijk last van hebben
Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Prik hem lek, ontsmet het even met wat alcohol en doe er daarna een pleister overheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OPENPRIKKEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pak een naald, zet hem eventjes boven de blauwe vlam van het gasfornuis.(dit omdat bij een aansteker dus een gele vlam geen mooie verbranding komt waardoor er roet op de naald komt en bij een mooie blauwe vlam komt er geen roet op de naald)
Het verhitten van de naald zorgt er voor dat de bacterien die erop zitten dood gaan.

Dan prik je een klein gaatje in de blaar en druk je al het vocht er uit, dan even ontsmetten met alcohol, of een ander ontsmettings middel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken kun je een blaar beter niet openprikken. Zolang hij dicht is, kan er geen vuil bij komen. Als je hem openprikt kan dat wel, en wordt de kans op ontstekingen groter. De huid onder de blaar krijgt zo rustig de kans om te herstellen en het vocht trekt vanzelf weer weg.
Maar als je er wel last van hebt, bijvoorbeeld bij een wandeltocht, of eventueel zoals jij bij een wedstrijd, kun je hem wel openprikken. Dat moet je dan doen met een schone naald, die je goed ontsmet hebt, met alcohol of in een vlam. Aan de zijkant van de blaar, evenwijdig aan je voet insteken, zodat je niet in je voet prikt.
het wondje ook ontsmetten met alcohol. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet openprikken! Als je een blaar openprikt kan er een infectie in komen.
Haal morgen Compeed blarenpleisters.
Die kleef je op de blaar en je hebt er geen last meer van. De pleister mag er op blijven om te douchen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Openprikken en het gaatje wat groter maken dan alleen het prikgaatje anders issie zo weer dicht en vult ie zich opnieuw,neem een pleister of verbandje en doe daar flink wat betadine oplossing op,dat ontsmet en haalt zeer zeker de pijn weg !!
Ik gebruikte dat altijd als ik gebeten was door 1 van mn ratten,de pijn gaat echt weg erdoor !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing