Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het ernstig als je soms wazig ziet en licht in het hoofd wordt(bijna flauw vallen)?

Ik heb dit soms en dan heb ik het gevoel plat te gaan. Is dit ernstig en wat kan dit bijvoorbeeld zijn? Ik ga NIET naar de huisarts, omdat ik het principieel op tegen ben om voor iets niet levensbedreigend naar de dokter te gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat is dan niet zo verstandig, want het is helemaal niet uitgesloten dat je niet iets potentieel levensbedreigends HEBT (sterker nog, je kunt al sterven aan een goeie griep of goed zwaar ontstoken muggenbult). De dokter is er niet alleen om levens te redden maar ook om de kwaliteit van leven indien mogelijk te verbeteren.
Aan migraine of een gebroken been ga je ook zomaar niet dood, toch is voor beiden behandeling door een arts zeker aan te bevelen.

Maar dan je klachten, Ik ben geen arts en kan dus geen diagnose stellen, dus van wat ik weet zal ik het heel breed houden en niet in detail treden, maar de kans is groot dat je klachten of vanuit je hersenen komen, of dat ze te maken hebben met stofwisselingsproblemen. Beiden kunnen in ieder geval zeer ernstig zijn, en een onschuldig kwaaltje is het sowieso niet. Tenzij je wellicht extreem slecht slaapt, maar ook dat is niet gezond en normaal.

Dus ondanks je ongefundeere angst (?) voor de huisarts , toch zeker eens langs voor een gesprekje. Vermoedelijk kan hij uit de anamnese al veel opmaken, welicht aangevuld met een bloedonderzoek. Maar als je je kop in het zand blijft steken, HOEF je op een gegeven moment met wat pech niet eens meer langs de huisarts, omdat je dan echt out bent of erger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker mee blijven lopen dan en wachten tot er wel reden is om naar de dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing