Heb soms mijn lichaam niet onder controle? Herkent iemand dit en wat zou ik er aan kunnen doen?
Het is een lastig uit leggen, maar als ik heb gezeten en dan ineens moet opstaan dan heb ik mijn lichaam niet altijd onder controle. Dan vooral mijn benen, armen en nek. Ik probeer daarom altijd heel rustig op te staan en dan pas weg te lopen als ik voel dat ik mijn lichaam weer onder controle heb. Ik heb hier al wel een aantal jaar last van, maar laatste tijd wordt het erger en maak me er wel zorgen om.
Ik voel me altijd enorm voor schut staan als het gebeurt dat ik mijn lichaam eerst niet onder controle heb. Dan maak ik allerlei vreemde bewegingen met mijn handen en benen. Ik probeer het dan ook zo goed mogelijk verborgen te houden, maar soms krijg ik het niet onder controle.
Het vreemde is dat ik er geen last van heb ik als ik gewoon constant bezig ben. Bijvoorbeeld tijdens het voetballen heb ik er geen last van.
Het komt eigenlijk altijd als ik stil heb gezeten/gestaan en dan opeens moet gaan bewegen.
De enige aan wie ik het wel eens heb gevraagd is mijn moeder, maar zij dacht dat het kram door het groeien of iets dergelijks. Maar ben inmiddels 20 dus ben wel uitgegroeid nu en het wordt laatste tijd ook erger. Misschien dat mijn spieren te stijf zijn of iets dergelijks?
Hoop dat iemand me kan helpen. Snap dat er misschien wel niks anders op zit dan gewoon naar de dokter te gaan. Maar vind dat erg vervelend, vooral omdat ik bij mijn dokter altijd het gevoel krijg dat hij me niet heel serieus neemt en me niet begrijpt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.