Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben een meisje van 13 en ik heb een genante vraag: ik heb veel last van afscheiding, hoe kun je dat verhelpen?????? snelle reactie plz!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Aangezien je 13 bent zou het wel eens kunnen dat je menstruatie er aan zit te komen , afscheiding is niet te verhelpen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is normaal! Dat hoor je te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet met zeep wassen, het is voldoende de schaamstreek onder de douche met lauw water af te spoelen en deppend af te drogen.

Het is niet bewezen dat inlegkruisjes en nylon slipjes de afscheiding erger maken. Toch wordt vaak geadviseerd katoenen slipjes te dragen en geen inlegkruisjes te gebruiken. Dat voorkomt een 'broeierig' klimaat, waarin schimmels en bacteriën zich thuisvoelen.

Krab bij jeuk zo min mogelijk. Het tere weefsel rond de vagina beschadigt gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het niet jeukt, stinkt of een rare kleur heeft ipv wit is dit normaal In andere gevallen naar de huisarts want fan kan het een schimmelinfectie of SOA zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is normaal. De 1 heeft het meer dan de ander.. Kan met de puberteit te maken hebben en dat je ongesteld gaat worden.
Om jezelf niet teveel te bevuilen zou je inlegkruisjes kunnen dragen.
De kans is groot dat het wel minder wordt hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit! met zeep wassen, dit haalt je hele zuurgraad naar beneden en kan je klachten alleen maar verergeren. Gebruik bijvoorbeeld Lactacid, dit huid je zuurgraad op peil, en zo heb je minder last van afscheiding. Bij mij werkt het prima, vooral rond je menstruatie, die er denk ik aan zit te komen bij jou, gezien je leeftijd. Het maakt ook nog eens dat je je lekker fris voelt. Je hebt er doekjes van, zeepemuslie en vloeistof. Succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ow...en je kan het bij elke drogist halen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel afscheiding is inderdaad niet erg leuk en niet erg fris voor jezelf. Maar wel normaal. Je schrijft dat je veel last hebt van "veel" afscheiding, wat is veel?

Je moet je vagina minstens 1x per dag wassen, met lauw water. GEEN zeep en ik adviseer ook geen andere producten die wel voor je vagina bedoeld zijn. Gewoon lauw water en ALLEEN water.

Je bent nog jong, dus maak je geen zorgen. Het wordt vanzelf minder. Maar alle vrouwen hebben last van afscheiding.

Hou wel in je achterhoofd; is je afscheiding geel? Dan is het niet goed? Stink het? Ook niet goed.
Witte afscheiding is prima, ook als het wat veel is. Maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing