Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zomaar ineens allergisch raken voor iets, terwijl je het voorheen nooit was?

Sinds ik 2 weken geleden mijn kittens kreeg heb ik last van droge ogen en kriebels in mijn neus. Is dit toeval of kan ik allergisch zijn geworden? Hiervoor heb ik eerst 2 jaar geen katten gehad, maar daarvoor 17 en 12 jaar lang wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

oh Annepanne, ik hoop echt voor je dat je niet allergisch bent maar ja... helaas kan het wel. Een allergie bouw je op. Dus in principe kan je b.v. alles 1 keer eten als het om voedsel zou gaan en daarna kan je eerder of later allergische verschijnselen krijgen voor datzelfde voedsel. Zo ook met poezen. Kan je het uit laten zoeken bij een natuurarts? Dan weet je het zeker, want het kan ook iets anders zijn natuurlijk. Ik hoop voor je dat het meevalt. Lieve groet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan zeer zeker. De aanleg ervoor is dan al bij je aanwezig en op een gegeven moment kun je er dan ineens last van krijgen, dan komt de allergie naar de oppervlakte zeg maar. Mogelijk ben je voor meerdere stoffen allergisch of heb je aanleg hiervoor. Vaak zit het ook in de familie. Vaak in combinatie met eczeem en/of hooikoorts. Je kunt eventueel een allergietest laten doen om uit te vinden waar je precies allergisch voor bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing