Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik niet sprinten?

Ik zit op wedstrijdzwemmen en bij het zwemmen van sprintafstanden (50 meter), vooral bij de borstcrawl, doen mijn spieren vreemd. Als ik begin met sprinten met de eerste baan (25 meter) dan krijg ik op de helft van de baan last van mijn linker kuit. De spieren in mijn kuit verlammen een soort. Bijna direct na mijn kuit verlamd mijn linker arm en daarna soms ook nog de linkerkant van mijn nek. Het is misschien niet verlammen, het is meer een ongecontroleerde samentrekking van mijn spieren. Ik heb hier geen controle over. Het duurt dan tot het eind van de baan (wanneer mijn spieren een korte rust hebben) tot ik mijn spieren weer onder controle heb. Hoe komt dit? Ik zou het echt heel graag willen weten, want vroeger had ik hier geen last van!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
953

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gevoel alsof je spieren zich vastzetten?

Zou dit misschien kunnen komen doordat je je spieren té strak aanspant, strakker dan nodig zeg maar?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding