Zou ik last kunnen hebben van gordelroos op basis van hieronder genoemde symptomen?
Sinds enkele dagen heb ik last van mijn linker onderbeen, beter gezegd: De huid van mijn linkeronderbeen.
De huid is licht jeukerig en is pijnlijk.
Als ik erop druk voelt het net zo aan als wanneer je op een blauwe plek drukt. Als ik gewoon zit en mijn broek schuurt er langs, dan voelt het een beetje aan zoals het aanvoelt wanneer je verbrand bent door de zon.
(maar ik heb er dus geen blauwe plek zitten en ook geen zonnebrand).
Ik heb er sinds een dag of twee last van.
(ja ik weet wel dat ik het eigenlijk naar de huisarts moet als de klachten aanhouden, maar ik vermoed nog niet dat het echt heel ernstig is).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schurft_%28mens%29
Heb namelijk inmiddels al wel weer een lijstje met drie klachtjes (ja de dokter weet inmiddels wel dat ik kleine dingen opspaar tot ik iets heb waarvoor ik het wel raadzaam acht hem te bezoeken).
Heb een aantekening gemaakt dat ik direct morgenvroeg bel.
Volgende mogelijkheid voor een afspraak: dinsdagmiddag.... 't Is tegenwoordig toch wat met artsen, als je ziek bent dan moet je dat doen op werkdagen tussen 9 en 16 en dan bij voorkeur drie dagen van tevoren aangeven dat je ziek wilt gaan worden... zucht. 'k Sta nu ingepland op het telefonische spreekuur, ben heel benieuwd hoe dat gaat...
Mijn problemen uitgelegd. Reactie van de (vervangende) arts (mijn eigen heeft blijkbaar zijn vrije dag op vrijdag): "Ja, dat is door de telefoon wel erg moeilijk te constateren..."
"JOH"... Enniewee, ze schuift me er vanmiddag even tussendoor. Ik mag me om 16.10 uur melden.
Haar constatering is dat mijn ene been erg droog is en dat dat de oorzaak van de klachten is.
Oke, ze heeft gelijk dat het droog is, maar ze gaat voorbij aan het feit dat het vooral erg pijnlijk is als je op de spier drukt, wat mijns inziens niet op droogte lijkt. Hoe dan ook, ik heb een creme'pje gekregen dat ik nu meerdere keren per dag op moet smeren. Thuis meegedeeld dat het erg ernstig is en dat ik vooral het hele weekend op de bank moet liggen met een mooi boek en eten en drinken onder handbereik en dat het vooral erg slecht is als ik moet afwassen...
(Dus kreeg ik een droogdoek in handen gedouwd :P)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.