Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt zeker koorts hebben terwijl je je alleen wat rillerig voelt. Meestal komt daar toch uit voort dat je je warm gaat voelen omdat rillen nu eenmaal een mechanisme is om warmte op te wekken, die op zijn beurt nodig is om een ziekteverwekker om zeep te helpen of iets dergelijks. Maar je hoeft je inderdaad niet echt ziek te voelen als je koorts hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ruim de helft van de mensen die besmet zijn met Q-koorts wordt niet ziek. Veelal krijgen degenen die wel ziek worden er binnen twee tot drie weken na de besmetting last van. Er is dan vaak sprake van koorts en heftige hoofdpijn. Aangezien een infectie met deze bacterie zich door het hele lichaam spreidt, zijn veel verschillende ziekteverschijnselen mogelijk. Gemiddeld openbaren de eerste verschijnselen 2 tot 3 weken na besmetting, doch dit kan oplopen tot 6 weken. De symptomen bij een ernstiger verloop van Q-koorts bij de mens kunnen de volgende zijn:

in het begin vaak heftige hoofdpijn en een wisselend koortsverloop;
koude rillingen;
spierpijn;
zweten;
verminderde eetlust;
misselijkheid en braken;
diarree;
relatief lage hartslag;
algehele malaise; en
een longontsteking en daardoor pijn op de borst en een droge hoest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wikipedia zegt: "Bij een lichaamstemperatuursstijging tot 37,9 °C spreekt men over subfebriele temperatuur of verhoging, daarboven (38,0 of hoger) van koorts."

Ik heb zelf wel eens als ik koorts heb dat ik zo verdoofd ben, dat ik me beter voel dan wanneer ik verhoging heb.

Ik denk dat het geheel afhankelijk is van de omstandigheden en dat dit te complex is om vast te kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mss raar maar ong. 1 tot 2 weken voordat ik ongesteld moet worden ben ik altijd koortsig en krijg het niet warm. Mss heb jij dat ook. Ik zelf denk dat het met de ovulatie te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zal afhankelijk zijn van de infectie die de koorts veroorzaakt (en gevorderde malaria zal een stuk minder prettig aanvoelen dan een beginnend griepje) hoe je je bij koorts voelt

Bij koorts warmt uw lichaam door twee oorzaken op.

* Uw lichaam probeert warmte vast te houden. Het lichaam laat zo veel mogelijk bloed in de diepe bloedvaten stromen en zo min mogelijk in de bloedvaten die dicht onder de huid liggen. Zo kan de warmte van het bloed
niet via de huid ontsnappen.
* Uw lichaam maakt extra warmte aan. Dat kan door te gaan rillen en bibberen. Bij het bibberen trekken de spieren samen. Dit verhoogt de temperatuur van uw lichaam.

het koud hebben bij koorts is dus een vanzelfsprekend iets. maar of je je niet ziek hoeft te voelen.... stond een paar maanden terug aan het begin van een virusje of wat dan ook
voelde ik me met koorts niet ziek (1 1/2 dag erop wel helaas) dus wat mij betreft is het mogelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing