Komen er wel eens mensen te overlijden door glasdeeltjes in hun consumptie in de horeca?
Het zal de meesten niet zijn ontschoten hoe vaak er glas breekt in cafe's en restaurants.
Vaak gebeurt dit vlak naast een bord eten of glas drinken, net voor het wordt opgediend.
Het valt mij op dat er nooit aan wordt gedacht dat het heel waarschijnlijk is dat er glasdeeltjes in het voedsel/drankje terecht zijn gekomen, en dat het gewoon voor de neus van de klant wordt neergezet, die het nietsvermoedend naar binnen werkt.
Zelf heb ik een vrij (on)gezonde angst om glas in te slikken, en als ik zie dat er iets breekt naast mijn vers getapte pilsje, dan vraag ik gerust om een nieuwe, om daarna vaak met scheve ogen te worden aangekeken.
Nu vraag ik me af of er wel eens mensen op de eerste hulp belanden of komen te overlijden na het opeten/-drinken van glassplinters?
Ik heb hier nog nooit iets over gehoord, maar dat het gebeurt lijkt me onvermijdelijk, als ik kijk naar de werkwijze van de gemiddelde barman of -vrouw...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.