Waarom doet mijn vinger pijn na het knippen?
Nadat ik met een gewone schaar iets heb geknipt, doet mijn wijsvinger pijn. Dat komt door de schaar - mijn vraag is, *waarom* het pijn doet, en hoe het komt dat die pijn zo lang aanhoudt.
Het oog van de schaar past ruim om mijn wijsvinger. Door het krachtzetten bij het knippen drukt dat oog toch met regelmaat vrij hard op de zijkant (aan de duimkant) en de bovenkant van mijn wijsvinger, halverwege het middelste vingerkootje. Die druk houdt steeds een paar seconden aan en is dan weer helemaal weg.
Na het knippen houd ik een paar uur het gevoel alsof mijn huid daar nog steeds is ingedrukt, en alsof de huid een beetje verdoofd is - zeg maar het gevoel van een afgeknelde vinger, heel lokaal daar waar het oog van de schaar het middelste kootje heeft geraakt. Masseren helpt niet.
Als kind heb ik wel eens gespeeld met een elastiek dat ik heel strak rond een vinger wikkelde, tot de vinger blauw werd en daarna nog een tijdje wachten. Na het losmaken van het elastiek was het rare gevoel meestal binnen vijf minuten verdwenen.
Bij de schaar is dat anders.
Waar komen die pijn en dat dovige gevoel vandaan, en waarom duurt het zo lang voordat het wegtrekt?
Ik knip heel veel en ben er nu eens op gaan letten.
Mijn middelvinger gaat door het oog en als het een groot oog is dan middel- en ringvinger.
Nooit mijn wijsvinger. Dit is geen antwoord, maar misschien kun je je manier van knippen, schaargebruik, eens aanpassen, veranderen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.