Kan het slecht zijn om je mobiele telefoon naast je bed te leggen?
Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon als wekker. Ik had wel eens ergens gelezen dat de hoeveelheid straling in stand-by stand laag is.
Misschien is het daardoor niet slecht voor je gezondheid op lange termijn maar zou het mogelijk zijn dat je er slecht door slaapt, of inslaapt??
En zo ja, tot welke afstand zou je het effect van die straling kunnen waarnemen (als je hem bijv verder weg legt maar wel in je slaapkamer)?
Toegevoegd na 43 minuten:
Ik zal de herkomst van de vraag er toch even bij zetten.
Ik slaap (gelukkig) meestal als een roos, ook inslapen is geen enkel probleem.
Toevallig had ik in korte tijd 2 nachten waarbij ik lastig insliep en voor mijn gevoel 's nachts ook onrustig was, regelmatig wakker enz (en dat ben ik NIET gewend). Wij laten beiden onze mobiels eigenlijk altijd beneden liggen maar juist die tweede nacht bleek mijn man zijn mobiel naast zijn bed te hebben gehad. Dat komt zo af en toe voor, en opeens dacht ik: loopt dat af en toe misschien wel synchroon met mijn onrustige nachten.
Voor de duidelijkheid: ik WIST niet dat die mobiel daar lag.
Ik ben gemiddeld trouwens wel erg gevoelig voor allerlei zaken
Soms, en sorry dat ik het zo uitdruk, zit het ook tussen de oren.
Het zoeken naar een verklaring overal voor vinden of hebben.
Ik slaap altijd als een roos, maar toevallig heb ik 2 nachtjes eens niet goed geslapen.
Achteraf kwam je erachter, dat er een mobieltje op het nachtkastje had gelegen.
Welk antwoord of welke verklaring had je voor jou 2 rusteloze nachtjes gezocht, als je nooit had geweten, of die mobiel daar had gelegen ?
Ik bedoel dat niet negatief ten opzichte van jou, maar tegenwoordig in elk huis is wel draadloos internet, en elk netwerk blijft signalen uitzenden.
Zomaar dus een voorbeeldje en wil je absoluut geen slapeloze nachten bezorgen hoor...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.