Wat verklaart mijn dikalium... hoogte?
Ik ben al een jaar onder toezicht van een arts (erg lang verhaal; heb problemen met maag, galblaas is verwijderd, verteringsstelsel werkt niet optimaal etc). Hiervoor heb ik ook al een tijdje medicijnen. Nadat mijn galblaas is verwijderd doordat er steentjes in zaten en ook een ontsteking (meen ik), ging het een tijdje goed. Ik had geen last van ergere maagpijnen (aanvallen zoals ik het noemde) en misselijkheid. Ze hadden mij wel verteld dat de verwijdering van mijn galblaas niet mijn maagproblemen zou oplossen en ik altijd wel last zou hebben van mijn maag. Alleen het werd na enkele maanden (rond augustus) weer erger, kreeg af en toe weer die oude aanvallen terug. Mijn arts heeft meteen onderzoeken gedaan, maar tot nu toe niks gevonden. Het enige symptoom dat er bij is gekomen is dat ik afval. Ik ben dit jaar bijna al 20 kilo afgevallen, 10 kilo voor en 2 maanden na de operatie en de overige 10 kilo val ik nu nog steeds af. Dit vinden zij heel mysterieus., aangezien zij niks zien (ook niet op CT-scan etc). Ze hebben heel veel ziektes al uitgesloten, waaronder diabetes en ziekte van Chromn enz, ook geen tumoren.
Ze vonden wel laatst iets in mijn bloed dat mijn ‘dikalium' (nog wat, maar dat ben ik vergeten XD) te hoog was. Dit verhoogt als je bijvoorbeeld braakt enzo. Zij vroeg mij of ik braakte, maar dat doe ik niet.
Weet iemand hoe dit nog omhoog kan gaan? Ik vind het nogal raar dat ze zoiets in mijn bloed treffen, terwijl ik nog nooit braakte (ook niet bewust).
Bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.