Is dit een vorm van RSI?
Ik heb onwijs last van mijn rechteronderarm. Ik heb vooral last van een spier in die arm. Als je de houding aanneemt van typen op een toetsenbord en dan de spier aan de onderkant van onderarm, dat tegen je elleboog aanzit. Het is volgens mij de flexor carpi ulnaris. Ik heb er zojuist opeens een heel krampachtig gevoel dat maar niet overgaat. Ik ben bang dat het RSI is. (Nu, ongeveer een uur later, is het veel minder, maar ik voel nog wel lichtjes een brandend gevoel)
Dit is mijn belasting van mijn armen deze weken:
Voor deze week: Elke dag 3 - 5 uur (soms kan het oplopen tot 7 a 8 uur, maar dat gebeurt weinig, eens in de anderhalf a twee weken) achter de computer. Maar wel met pauzes om het uur ongeveer van een paar minuten. Roeitraining: 3 - 4x per week
Deze week: bijna tentamens, dus elke dag 6+ uur achter de pc (niet per se achter de pc, soms ook met de neus in de boeken :p). Met wat minder pauzes, want ik heb er niet echt geweldig op gelet. En verder deze week 3x gefitnest. (gisteravond nog, best intensief, veel krachtoefeningen, vooral armen)
Ik ben wel een beginnende fitnesser (pas twee weken) en heb misschien foute bewegingen gemaakt op de apparaten.
Dus kan het RSI zijn? Of komt het door het fitnessen, is het spierpijn? Ik heb wel naar symptomen van RSI gekeken, maar er waren er maar 2 ofzo die ik echt een beetje herkende, maar de rest niet echt. Ik vraag het nu hier, omdat mijn huisarts de komende twee weken op vakantie is...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.